Zawadka Agnieszka

Agnieszka Zawadka

Marketing Manager Goldenline.pl. Odpowiedzialna za komunikację marketingową serwisu, kontakt z mediami oraz wsparcie komunikacji z klientami. Budowanie marki osobistej i pracodawcy nie ma przed nią tajemnic.

Zobacz Agnieszkę na GoldenLine!

Wpisy autora
JaglaK_Infolet

Historia sukcesu firmy Infolet [wywiad]

2014/12/01, Agnieszka Zawadka

Kolejna już historia sukcesu naszego klienta, tym razem w formie wywiadu. Z Katarzyną Jagłą z Infolet rozmawialiśmy o rekrutacji programistów C#. Zapraszamy do lektury!

Katarzyna Jagła, specjalista ds. rekrutacji w firmie Infolet. Jest tam odpowiedzialna za realizację projektów rekrutacyjnych dla branży telekomunikacyjnej, nowoczesnych mediów, lotnictwa oraz finansów/bankowości. Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.

Jakie było wyzwanie rekrutacyjne? Kogo Państwo szukali?
KJ: Naszym wyzwaniem była rekrutacja wysokiej klasy specjalistów C#, biegle władających językiem angielskim. Projekt prowadzony był dla zagranicznej firmy, która zdecydowała się na stworzenie zespołu na stałe pracującego w Polsce. Poszukiwaliśmy osób nie tylko mogących pochwalić się silnym backgroundem technicznym, ale i prawdziwych pasjonatów, gdyż klient przywiązywał ogromną wagę do motywacji kandydatów. Ogromnym plusem była wyjątkowo atrakcyjna oferta pracy, ale trudnością okazała się wysoko postawiona przed kandydatami poprzeczka dotycząca poziomu umiejętności.

Z jakich narzędzi korzystali Państwo podczas danej rekrutacji?
KJ: Przy każdym projekcie staramy się wykorzystać jak najszerszy wachlarz dostępnych narzędzi umożliwiających kontakt z kandydatami i popularyzację oferty. Jak zawsze w pierwszej kolejności skorzystaliśmy z naszej wewnętrznej bazy kandydatów, kolejnym krokiem było bezpośrednie poszukiwanie kandydatów na portalach takich jak GoldenLine lub LinkedIn, a w następnej kolejności sprawdziliśmy portale specjalistyczne, Biura Karier oraz zewnętrzne bazy danych, a także portale publikujące oferty oraz umożliwiające kandydatom aplikację na wybrane stanowiska.

Jak oceniają Państwo efektywność tych narzędzi?
KJ: Naszym największym zasobem zawsze jest i będzie budowana przez lata działalności firmy wewnętrzna baza kandydatów, którzy kontaktowali się z nami odnośnie konkretnych stanowisk, brali udział w procesach rekrutacji, są zainteresowani otrzymywaniem aktualnych propozycji z rynku IT. Ze względu na historię kontaktu, nawiązane już relacje z kandydatem, narzędzie to ma największą skuteczność. Nie bez znaczenia jest również rozwiązanie jakie zaprojektował dla nas zespół IT – dokładnie odpowiadające naszym potrzebom i poprawiające efektywność pracy. Jednak jak każda baza i ta wymaga ciągłej aktualizacji. Tu nieoceniona okazała się Wyszukiwarka Kandydatów GoldenLine. Zauważyliśmy, że korzystanie z naszej bazy zyskuje na wartości jeśli jest poparte równoczesnymi poszukiwaniami poprzez Wyszukiwarkę Kandydatów. Dzięki temu nie tylko mogliśmy uaktualnić informacje o osobach z którymi mieliśmy już kontakt, ale efektywność wyszukiwania była znacznie większa – głównie dzięki wyłowieniu specjalistów obecnie poszukujących pracy (tag Szukam pracy) lub deklarujących chęć rozwoju w interesującej nas dziedzinie (sekcja Specjalizacja).

Jak wyglądało korzystanie z Wyszukiwarki Kandydatów?
KJ: Wyszukiwarka Kandydatów to bardzo proste narzędzie, które za pomocą kilku kliknięć i słów kluczowych pomogło dotrzeć do interesujących nas specjalistów. Największą trudnością było zawężenie obszaru poszukiwań poprzez odpowiednie dobranie kluczowych słów dla wyszukiwania. Wiadomo – im bardziej ogólne hasła, tym większa liczba wyświetlonych rekordów i większa liczba profili, które nie do końca mogą spełniać nasze oczekiwania. Dlatego pierwszym etapem było takie dobranie słów kluczowych, aby wyświetlone profile kandydatów wpisywały się w poszukiwany profil. Gdy to się udało, należało już tylko przejrzeć kandydatów i wybrać tych najbardziej interesujących. Kilka kliknięć myszką i już nasz researcher mógł dodać wszystkie osoby do projektu i zająć się korespondencją z kandydatem.

Ile czasu zajęło wyszukanie? Ilu kandydatów Państwo znaleźli? Jaki był rezultat rekrutacji?
KJ: Samo wyszukiwanie zajęło mniej niż jeden dzień – oczywiście pula specjalistów C# mających konto na portalu GoldenLine jest ogromna, ale sprecyzowanie wyszukiwania do odpowiedniej lokalizacji, lat doświadczenia, wymogu znajomości języka obcego pozwoliło wyłonić grupę ok. 100 osób, z której mogliśmy wybrać i skontaktować odpowiednie osoby po bardziej wnikliwej analizie profilu. Ostatecznie blisko 50 osób otrzymało od nas propozycję udziału w projekcie. Atrakcyjność oferty oraz dobre dopasowanie do doświadczenia zawodowego kandydatów zaprocentowało ok. 30 aplikacjami. Ostatecznie przeprowadziliśmy rozmowy z 15 osobami, z czego kilka osób przebrnęło przez gęste sito kilku etapów procesu rekrutacji po stronie klienta, który zdecydował się na złożenie oferty najlepszemu z nich.

Jak oceniają Państwo efektywność Wyszukiwarki Kandydatów?
KJ: Wyszukiwarka Kandydatów jest narzędziem podnoszącym efektywność pracy researchera i rekrutera. Zarówno w krótkiej, jak i w długiej perspektywie czasowej znacznie usprawnia proces poszukiwań. W strategii krótkoterminowej jest narzędziem, które oferuje najszybszy dostęp do pełnej informacji na temat zasobów określonej grupy specjalistów, np. na danym terenie. Wyszukiwarka jest prosta – nie wymaga skomplikowanych czynności, aby dostać się do interesujących nas osób, co czyni ją niezwykle poręczną. W strategii długoterminowej umożliwia zaś łatwy powrót do wyników poprzednich wyszukiwań, uzupełniając je o nowe potencjalne kandydatury. Co jednak najważniejsze, w wielu przypadkach staje się pierwszym krokiem w kierunku stałego kontaktu z kandydatem i budowania pozytywnej relacji – opartej na kompetentnej ofercie, dostosowanej do profilu zawodowego osoby.

Czy polecają Państwo Wyszukiwarkę Kandydatów?
KJ: Wyszukiwarka Kandydatów jest pod wieloma względami bardzo użytecznym rozwiązaniem. Z jednej strony jest zupełnie niezależnym narzędziem, umożliwiającym kompleksowe wyszukiwanie, prowadzenie projektów i komunikację z kandydatami. Z drugiej strony to doskonałe narzędzie wspomagające, komplementarne do wewnętrznego wachlarzu rozwiązań w każdej firmie, np. poszukiwań prowadzonych za pośrednictwem firmowej bazy kandydatów. Z doświadczeń w Infolet wiem, że narzędzie to niejednokrotnie pomagało nam w różnorodnych projektach przyczyniając się do niejednej historii sukcesu. Myślę, że przemawia za nim ogromna elastyczność, która dobrze wpisuje się w każdy tryb pracy, prowadzenia projektów i ich charakter. Jest to narzędzie, które warto wykorzystywać.

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.