Gabriela Różańska

Senior Client Partner w Employer Branding Institute. Strateg, badacz, kreator kampanii EB, psycholog społeczny. Absolwentka Wydziału Psychologii na Uniwersytecie Warszawskim, doktorantka w Instytucie Studiów Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest współautorką kampanii Zasmakuj kariery w mBanku”.
Zobacz Gabrielę na GoldenLine!

Wpisy autora

Jak skusić studentów smakiem kariery? O kampanii Bankowe Talenty 2015

Pracuję w banku. Słysząc te słowa zwykle wyobrażamy sobie lekko ponurego człowieka w szarym garniturze, który całe dnie spędza w arkuszach kalkulacyjnych, a jego praca jest obwarowana różnego rodzaju formalnościami. Z pewnością nie tak młody finansista z Pokolenia Y wyobraża sobie zajęcie swoich marzeń. W mBanku jest inaczej, a my pokazujemy to studentom już od 3 lat.

Na początku była muzyka…

W kampanii mBanku Bankowe Talenty w 2013 roku studenci mieli okazję zgrywać się z karierą. Miksowali własny kawałek, oglądali jak powstały przebojowe kariery uczestników poprzedniej edycji programu.

W 2014 r. wykorzystaliśmy motyw społeczności internetowych i wszyscy oznaczaliśmy się w nowej roli. Studenci mieli możliwość za pośrednictwem adaptatywnego testu autoselekcyjnego sprawdzić, która ścieżka stażowa jest dla nich najlepsza. A żeby nie było zbyt poważnie, lataliśmy dronem w auli spadochronowej na SGH, po błoniach Stadionu Narodowego i robiliśmy sobie oznaczone karierowo zdjęcia w fotomacie.

W 2015 r. stanęliśmy przed wyzwaniem, jaki powinien być motyw kolejnej kampanii? Co jest bliskie studentom? Co trafi do ich serca? Postawiliśmy na esencję, czyli smak.

Przez żołądek do serca

Bez wątpienia świat oszalał na punkcie jedzenia. Od lat widzimy, jak mocno zmieniają się zwyczaje żywieniowe Polaków. Temat kulinariów jest obecny na każdym kroku. Coraz częściej jemy na mieście, zaglądamy na blogi, czytamy prasę, oglądamy programy kulinarne, ale też próbujemy nowych smaków, eksperymentujemy we własnej kuchni, korzystając z egzotycznych składników.

Jedzenie, zwłaszcza dla pokolenia Y i Z, wbrew panującym stereotypom o studentach, przestaje być jedynie potrzebą fizjologiczną. Staje się ważnym obszarem życia i sposobem na wyrażanie siebie w kontekście społecznym i indywidualnym.

Idealna kompozycja smaków

Ważnym elementem każdej dobrze skomponowanej potrawy jest jej spójność, a także różnorodne wzajemnie uzupełniające się składniki oraz odpowiednia oprawa posiłku. Projektując całość kampanii stworzyliśmy jeden wspólny motyw, spinający wszystkie, szerokie działania.

Składnik 1: Solidne naczynie – strona kampanii

Odpowiednia zastawa jest naszą wizytówką, dlatego też zmieniliśmy bankowetalenty.pl. W końcu to miejsce pozyskiwania informacji przez studentów. Od treści, przez ikony, zdjęcia, promowane wydarzenia, strona była utrzymana w konwencji kulinariów. Z ekranu patrzyły na studentów dedykowane ikony – apetyczna babeczka, czapka kucharska czy foodtruck. A główne hasło – zasmakuj kariery w mBanku – obiecująco kusiło. Nie pominęliśmy także dopasowania użytkownika do wartości organizacji, które mógł sprawdzić za pomocą krótkiego testu.

Składnik 2: Sztućce – gra autoselekcyjna

Każdy z nas czuje się nieco zażenowany, gdy otrzymuje w restauracji potrawę, do której nie wie, jak się zabrać. Czy sięgnąć po ten mały dziwny widelczyk, czy może odpowiednie będą pałeczki?

Chcieliśmy, aby nasza bardzo bogata oferta (oferowaliśmy aż 9! różnych ofert w dwóch lokalizacjach) nie budziła poczucia zagubienia, dlatego stworzyliśmy animowaną grę autoselekcyjną, w której użytkownik mógł wrzucić cztery odpowiednie składniki na patelnię i dopasować się do trzech głównych obszarów stażowych: analizy, biznesu oraz marketingu. Feedback otrzymywał w postaci wizualizacji talerza obrazującego jego mocne strony.

Składnik 3: Wysokiej jakości produkty – działania online

Oczywistością jest, że dobry smak gwarantuje przede wszystkim wysoka jakość serwowanych produktów. Kampania online, spójna z głównym motywem, w postaci banerów, mailingów, ofert pracy, działań w społecznościach studenckich, na portalach branżowych to konieczność dla uzyskania dobrego dania. Wszystko w odpowiednich, kontrolowanych proporcjach.

Składnik 4: Zaskakujące przyprawy – mBankowy foodtruck

Niezbędnym składnikiem niezapomnianego smaku jest odpowiednie doprawienie. Szczypta chili może zmienić charakter całej potrawy i pozytywnie zaskoczyć. Postawiliśmy na niestandardowe przyprawy.Foodtruck_mBank_small (1 of 12)

Podjechaliśmy mBankowym foodtruckiem pod Uniwersytet Łódzki, Politechnikę Łódzką, Politechnikę Warszawską, Akademię Leona Koźmińskiego oraz akademik Szkoły Głównej Handlowej, gdzie rozdaliśmy studentom 900 burgerów w 3 różnych smakach, w tym jeden wegański.

W zamian za burgera wrzucali oni selfie z mBankowymi ikonami w kształcie marchewki i czapki kucharskiej z hashtagiem #bankowetalenty.

Składnik 5: Odpowiednie towarzystwo – spotkanie kulinarne z pracownikami mBanku

Wszyscy doskonale wiemy, że dobre jedzenie najlepiej smakuje w dobrym towarzystwie, a wspólne gotowanie zacieśnia więzi.

Zaprosiliśmy studentów do wspólnego przygotowania pizzy z pracownikami mBanku. Nieformalne, luźne spotkanie stało się pretekstem do rozmowy o karierze. Uczestnicy mieli okazję spotkać się ze stażystami z poprzednich edycji programu i poznać ich realne historie, poczuć atmosferę mBanku. Spotkanie zwieńczone było wspólnym jedzeniem przygotowanych pizz, które zostały wcześniej nazwane przez mieszane drużyny studencko-mBankowe. Każdy otrzymał też książkę kucharską z przepisami pasjonatów kuchni pracowników mBanku :)

Składnik 6: Wisienka na torcie – materiały drukowane: brandowane kubki i niestandardowe ulotki

W żadnym kulinarnym wydarzeniu nie może zabraknąć deseru. Zachowując spójność z całością kampanii, przygotowaliśmy dla studentów cztery wydarzenia targowe oraz stoisko na auli spadochronowej, gdzie rozdawaliśmy niestandardowe ulotki w kształcie garnków, w którym każdy mógł znaleźć odpowiednią dla siebie ścieżkę kariery.

Zwieńczając dobry posiłek marzymy o kawie. O to też zadbaliśmy, współpracując z uczelnianymi bufetami w Łodzi i w Warszawie, które podawały przez 2 tygodnie kawę w kubkach z hasłem kampanii i czapką kucharską.

Smakowite efekty

Gotujemy dla przyjemności, jednak efekt końcowy nie pozostaje bez znaczenia. Oto kilka wybranych rezultatów naszego 6-składnikowego dnia:

  • Ponad 1500 jakościowych aplikacji;
  • Ponad 21 000 odsłon strony;
  • 100% więcej czasu spędzanego na stronie przez użytkowników w porównaniu do ubiegłej edycji;
  • 900 burgerów rozdanych z uśmiechem.

 

A apetyt rośnie w miarę jedzenia… Ciekawe jaki temat i efekty przyniesie 2016 ;)

Zapraszamy do zasmakowania kampanii Bankowe Talenty 2015 w formie video.

Smacznego! :)

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.