Przegląd mediów – luty #4

Dzisiejszy przegląd newsów branżowych rozpoczynamy od corporate wellness. Przeczytacie w nim również  o tym, dlaczego w niedalekiej przyszłości humaniści staną się pożądanymi kandydatami na rynku pracy, o analizie skuteczności rekrutacji i rosnącym znaczeniu Candidate Experience. Zapraszamy!

Zadowolony pracownik to efektywny pracownik

Corporate Wellness stawia nacisk na holistyczne podejście do wszystkich aspektów funkcjonowania pracownika, tak aby mógł on zachować możliwie najlepszą kondycję psychofizyczną. Zadowoleni pracownicy pracują efektywniej i pomagają wspierać działania employer brandingowe firmy. Stają się też bardziej gotowi na nowe wyzwania i odporni na stres. Jak dbać o corporate wellness?

Humaniści górą!

W przyszłości zdecydowana większość zadań będzie wykonywana przez komputery. Także te działania, które dziś uważane są za fundament sukcesu firmy, jak np. analizy biznesowe i programowanie. Natomiast nie uda się zastąpić tego, co jest niedoceniane dziś: kreatywności, empatii, umiejętności słuchania czy nakreślania wizji. Niebawem staniemy się świadkami konkurowania o kandydatów z takimi umiejętnościami tak, jak dziś walczymy o dobrych programistów czy inżynierów.

Rekrutacja zakończona = rekrutacja efektywna?

Choć na przeprowadzenie procesu rekrutacyjnego poświęcamy wiele czasu i energii,wymyślając kolejne nowe metody pozyskania kandydatów, na końcu procesu nie sprawdzamy, czy rekrutacja w rzeczywistości była efektywna. Z badań firmy BPSC wynika, że 52% firm analizuje skuteczność poszczególnych kanałów rekrutacji, a tylko 38% monitoruje, czy procedury rekrutacji i selekcji były skuteczne na podstawie wskaźnika przedłużeń umów po okresie próbnym. Więcej o wynikach badania przeczytacie w Pulsie HR.

R jak Rekruter, R jak Relacje

Zaledwie 16% pracodawców informuje wszystkich kandydatów o powodach odrzucenia ich aplikacji, podczas gdy aż 33% nie informuje o nich żadnego z odrzuconych. W dobie rosnącego znaczenia Candidate Experience wyniki badania eRecruiter nie napawają optymizmem. Jak można dbać o relacje dobre z kandydatami, przekonasz się, biorąc udział w najbliższej edycji Akademii Profesjonalnego Rekrutera, która startuje już 29 lutego.

Lektura dodatkowa:

 

And for those who want to know more:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *