Alicja Arndt

Manager ds. Edukacji i Wsparcia Klienta w GoldenLine.

Wpisy autora
Przeglad mediow HR 2

Przegląd mediów – kwiecień #2

2016/04/15, Alicja Arndt

W dzisiejszym przeglądzie newsów branżowych znajdziecie artykuły na temat działań CSR w organizacjach, kulturze osobistej w rekrutacji, benefitach i work-life balance i dużo, dużo więcej. Zapraszamy!

Sposób na CSR

Szacuje się, że prawie 70% dużych i średnich przedsiębiorstw zna koncepcję społecznie odpowiedzialnego biznesu, a ponad 50% wpisuje działania CSR w swoją strategię. Takie wnioski płyną z raportu opracowanego przez KPMG i Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Równocześnie 3/4 firm potwierdza, że działalność biznesowa zgodna z koncepcją CSR korzystnie wpływa na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Większość zauważa także pozytywny efekt w postaci poprawy wizerunku. Więcej na ten temat w artykule.

Refleksyjnie o kulturze

Spóźnienia, brak informacji o odwołaniu spotkania, lekceważenie drugiej strony – z tymi przeszkodami rekruterzy muszą radzić sobie każdego dnia. Wydaje się, że obecnie już wszyscy rekrutujący, niezależnie od branży, skarżą się na brak kultury osobistej kandydatów. Kandydaci jednak dokładnie to samo mówią o rekruterach. Kto zaczął, a kto tylko się dopasowuje? Ciekawy tekst, który skłoni do refleksji nad własnymi standardami. I kulturą.

Czego pragną pracownicy?

Uczestnicy badania Randstad Award wybrali najważniejsze aspekty, którymi kierują się podczas oceny potencjalnych pracodawców. Najważniejsze okazały się wynagrodzenie i świadczenia pracownicze, następnie bezpieczeństwo zatrudnienia oraz przyjazna atmosfera pracy. Interesująca treść pracy wskazana została przez 46% ankietowanych, a wsparcie przez pracodawcę zachowania równowagi między pracą a życiem osobistym przez 41%. Nagrodę Randstad Award 2016 dzięki głosom uczestników badania zdobyła KGHM Polska Miedź. Gratulujemy. :)

Więcej o badaniu znajdziecie tutaj.

Pracownik zadowolony = pracownik efektywny?

Plagą obecnych czasów jest chroniczny stres pracowników, zwłaszcza na stopniu menedżerskim. Wraz z brakiem równowagi prowadzić mogą do dekoncentracji, spadku motywacji i satysfakcji z pracy. Z kolei spadek efektywności powoduje, że pracownik musi dłużej zostawać w pracy, a wydłużony czas pracy pogłębia jego problemy. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na wdrożenie dodatkowych benefitów w trosce o pracowników. Przykładem jest prywatny masażysta. Badania dowodzą, że odpowiednio wykonany masaż uspokaja, łagodzi bóle stawów i mięśni wywołane siedzącym trybem pracy, a nawet zwiększa odporność na przeziębienia i grypę. Więcej o wellness w pracy można poczytać w artykule.

Zapraszamy także na nasze seminarium on-line, w trakcie którego porozmawiamy o tym, jak zrobić krok dalej w kierunku dbania o pracowników poprzez work-life balance.

Lektura dodatkowa:

And for those who want to know more:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.