Joanna Niewińska

Absolwentka doradztwa zawodowego i zarządzania potencjałem społecznym. W GoldenLine odpowiada za realizację i rozwój usług dla kluczowych Klientów. Uwielbia wspinaczkę górską oraz taniec.

Wpisy autora

Przegląd mediów – czerwiec #3

2016/06/17, Joanna Niewińska

W dzisiejszym przeglądzie newsów branżowych przeczytacie o rekrutacji w escape roomie, oryginalnej akcji firmy Żywiec Zdrój, konkursie Złote Spinacze, który w tym roku startuje z nową kategorią – employer brandingiem oraz największym przejęciu w branży HR w tym tygodniu.

Co łączy rekrutację i rozrywkę typu escape room? Zobaczcie!

Firma technologiczna Daftcode wykorzystała coraz bardziej popularny escape room do rekrutacji talentów. W tym celu pracodawca stworzył pokój o nazwie Hack Room i zaprasza studentów informatyki i pasjonatów programowania do zabawy, polegającej na powstrzymaniu ataku cyberprzestępcy. Aby zachęcić informatyków i matematyków do udziału, Daftcode oferuje zniżki lub darmowe wejścia w zamian za rozwiązanie łamigłówki na dedykowanej stronie internetowej. Potem wystarczy już tylko udać się do pokoju na warszawskim Mokotowie i przed upływem wyznaczonego czasu zakończyć misję. Nagroda? Zaproszenie do współpracy i kolejnego etapu rekrutacji w Daftcode. Biorąc pod uwagę charakterystykę tej grupy zawodowej oraz wykorzystanie lubianej przez nią grywalizacji, ta niestandardowa forma poszukiwania programistów może okazać się bardzo skuteczna. Trzymamy kciuki za powodzenie akcji;)

Konkurs Złote Spinacze z nową kategorią – employer branding

Co roku Związek Firm Public Relations organizuje słynny już konkurs pod nazwą Złote Spinacze. Jego celem jest promowanie najlepszych kampanii w Polsce z zakresu komunikacji i PR. W tym roku pojawiły się nowe kategorie, w których będą przyznawane nagrody. Jedną z dziedzin jest właśnie employer branding. To oznacza, że znaczenie i rola kampanii skierowane do pracowników jak i marketing rekrutacyjny mają coraz większe znaczenie w świecie branżowym, a marketerzy czują, jak ważne jest wspieranie działów HR w tym obszarze lub poświęcenie większej ilości czasu na budowanie marki firmy jako pracodawcy.

Microsoft kupił LinkedIna

To z pewnością największy news tego tygodnia. Gigant technologiczny przejmuje światowy serwis społecznościowo-biznesowy za 26 miliardów dolarów. Transakcja zostanie sfinalizowana jeszcze w tym roku. Czy to oznacza, że szykują się spore zmiany dla użytkowników? Na razie nie znamy szczegółów dotyczących nowych możliwości i rozwoju sieci społecznościowej. Zarządzający spółkami zapewnili nas o pozostawieniu autonomiczności serwisu LinkedIn, nie zmieni się również jego CEO. Więcej szczegółów przeczytasz tutaj.

Second Nature Explorer – nietypowa akcja dla Żywiec Zdrój

VML Poland po raz kolejny pozytywnie zaskakuje pomysłem na kampanie (w szczególności te o charakterze rekrutacyjnym). Tym razem dla firmy Żywiec Zdrój agencja poszukiwała uczestników Ekspedycji 2016. Kandydaci musieli zmierzyć się z dosyć nietypowymi zadaniami i… wymagającym rekruterem;) Jak wyglądała rekrutacja? Zobacz sam – oberzyj film.

Rusza IV edycja studiów z employer brandingu na AGH!

HR-owcy, marketerzy i PR-owcy chętni do poszerzania swojej wiedzy z zakresu budowania marki pracodawcy, już od września będą mogli uczęszczać na zajęcia w ramach studiów podyplomowych na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Z opinii uczestników poprzednich edycji wynika, że program gwarantuje potężną dawkę wiedzy z zakresu obszarów: zarządzania zasobami ludzkimi, marketingu, komunikacji i PR. Co ważne, większość zajęć prowadzona jest przez znanych praktyków i ekspertów oraz ma charakter mocno warsztatowy. Dowiedz się więcej o programie i rekrutacji na studia podyplomowe!

Zajrzyj również do:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.