Małgorzata Wojciekiewicz

Z branżą HR związana od 8 lat. Współpracuje z działami HR największych firm w Polsce. Zarządzania i współdziałania z zespołem uczyła się zarówno prowadząc własną firmę jak i pracując na stanowisku kierowniczym w GoldenLine, gdzie obecnie dba o wyposażenie klientów w narzędzia, które nie tylko mają promować jak najszerzej pożądany wizerunek pracodawcy, ale też podnosić efektywność działań zespołów rekrutacyjnych i obniżać koszty dotarcia do pasywnych kandydatów z pożądanej grupy docelowej. Prywatnie pasjonuje się rozwijaniem talentu skrzypcowego swojego syna, szukaniem okazji do założenia nart i organizowaniem spotkań pasjonatów gier… jeszcze „w realu”  ;)

Wpisy autora

Przegląd mediów – grudzień #2

W dzisiejszym przeglądzie znajdziecie m.in. obszerny raport o przyszłości pracy w Europie i ebook o komunikacji wewnętrznej, ale także ciekawe newsy na temat podwyżek i jawności wynagrodzeń.

Przyszłość pracy w Europie – raport

Wartości i relacje to klucz do efektywnego i bezpiecznego funkcjonowania nie tylko na szczeblu firm, ale i w skali całej Europy. Na bazie wielu sesji plenarnych, wykładów i dyskusji powstał ciekawy i bogaty raport o bieżącej sytuacji na rynku pracy. Jak wyglądają prognozy i jakie z tego wynikają szanse oraz zagrożenia dowiesz się od wielu wspaniałych liderów, znawców ekonomii i zarządzania, autorów znanych publikacji, a nawet znanych postaci ze świata mediów. Spis treści opiewa ponad 80 tematów – nie sposób wymienić wszystkich. Przedstawiono wizje trudne, jak to że 80% populacji już niedługo znajdzie się poza rynkiem pracy oraz te bardziej optymistyczne, że powinniśmy przyzwyczajać się do elastycznych godzin pracy. Niestety zdecydowanie sporo prognoz nie napawa optymizmem, dlatego poruszono też tematy związane z tym, co w życiu naprawdę ważne. Warto poświęcić czas na przeczytanie tego raportu, bo jak mówi jeden z wyróżnionych wizjonerów 2016, na uroczystej gali, która też miała miejsce na Europejskim Forum Nowych Idei, żeby robić biznes trzeba być artystą i mieć intuicję – czego życzę wszystkim czytającym :)

Strategia w SM wciąż żywa ;)

Dlatego cieszę się że wciąż powstają artykuły, które to podkreślają. Dagmara Pakulska wzywa do przebudzenia się ze snu o kandydacie, który bez względu na niedogodności znalezienia informacji i nawiązania relacji z pracodawcą, będzie miał tak wysoka motywację, aby walczyć o wolny wakat. Te czasy minęły, jeśli chodzi o kluczowe stanowiska w wielu firmach. W związku z tym pracodawcy szturmują różne media społecznościowe, czasem bez większej refleksji. Tymczasem każdy serwis ma swoją specyfikę i zwykle użytkownicy są z innych pobudek na Facebooku, z innych na Snapchacie, a z jeszcze innych odwiedzają GoldenLine. Czy uwzględnia to twoja strategia komunikacji z kandydatem? Czy wiesz czego szuka użytkownik z twojej grupy docelowej? Jeśli nie, to zacznij od tego artykułu. Potem kontynuuj śmiało kontakt z kandydatami w taki sposób, który będzie w zgodzie z tym, czego szuka potencjalny kandydat i pomoże jednocześnie zrealizować cele biznesowe. Nikt nie jest nieomylny, pracodawcy również nie są. Jednak warto pamiętać, aby dostosowywać się do zmieniających się potrzeb kandydatów, ale nie tracić też celu z oczu. W ferworze wielu wyzwań, ten obszar często schodzi na dalszy plan, a trzeba pamiętać, że to jak działania EB przekładają się na biznes, zależy od wielu czynników. Nie jest to za pewne łatwe, dlatego nie wszyscy to zrobią i w tym tkwi magia, którą możesz władać :)

Komunikacja wewnętrzna w pytaniach i odpowiedziach

W ebooku o komunikacji wewnętrznej znajdziecie odpowiedzi na najczęściej zadawane w trakcie szkoleń i konferencji pytania dotyczące tego tematu. Dowiecie się m.in. dlaczego komunikacja wewnętrzna przydaje się w kryzysowych sytuacjach, jak przekonać do niej zarząd i jak zacząć działania związane z komunikacją online.

Polecamy również:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.