Małgorzata Wojciekiewicz

Z branżą HR związana od 8 lat. Współpracuje z działami HR największych firm w Polsce. Zarządzania i współdziałania z zespołem uczyła się zarówno prowadząc własną firmę jak i pracując na stanowisku kierowniczym w GoldenLine, gdzie obecnie dba o wyposażenie klientów w narzędzia, które nie tylko mają promować jak najszerzej pożądany wizerunek pracodawcy, ale też podnosić efektywność działań zespołów rekrutacyjnych i obniżać koszty dotarcia do pasywnych kandydatów z pożądanej grupy docelowej. Prywatnie pasjonuje się rozwijaniem talentu skrzypcowego swojego syna, szukaniem okazji do założenia nart i organizowaniem spotkań pasjonatów gier… jeszcze „w realu”  ;)

Wpisy autora

Przegląd mediów – styczeń #2

Rynek pracy w Polsce, nowy raport firmy Antal, ozusowanie umów o dzieło i boty w komunikacji wewnętrznej – to tylko niektóre z tematów, o których poczytacie w dzisiejszej prasówce. Zapraszamy!

Dokąd zmierza rynek pracy w Polsce

Nowy rok to nowe cele i wyzwania. Warto się do nich przygotować. Dobrą rozgrzewką będzie przeanalizowanie tego, co w branży piszczy wraz z 10 ekspertami, którzy nie tylko przewidują w jakim kierunku idzie rynek pracy, ale też dzielą się wskazówkami.

Aktywność specjalistów i menedżerów na rynku pracy – raport Antal

Bezrobocie wśród managerów i specjalistów w Polsce wynosi 3,5%. Żeby lepiej poznać oczekiwania tej grupy docelowej, koniecznie przeczytaj raport Antala o aktywności specjalistów i menedżerów na rynku pracy. Jest tu sporo ciekawych danych takich jak:

  • w jakiej branży można otrzymać najwięcej ofert pracy
  • o ile powinno wzrosnąć wynagrodzenie, aby kandydat zdecydował się na zmianę pracy.

Tym bardziej cieszy fakt obecność specjalistów i managerów w serwisach takich jak GoldenLine, bo to oznacza, że łatwiej będzie się z nimi skontaktować bezpośrednio. Warto to zrobić ze świadomością obecnych trendów i potrzeb danej grupy docelowej.

Intuicja vs fakty w HR

Zachęcam do przeczytania bardzo ciekawych wniosków wynikających z badań przeprowadzonych przez Sedlak&Sedlak, z których można dowiedzieć się m.in:

  • co decyduje o celu i sposobie budowania wizerunku pracodawców
  • co myślą pracownicy różnych szczebli o tym, że są „największą wartością swojej firmy”
  • jakie wskaźniki determinują to, czy pracodawca jest dobry
  • że benchmarking jest ważny dla wszystkich, ale co jeszcze jest specyfiką naszego rynku?

Przeczytaj, wyciągnij wnioski dla dobra swoich działań i przyszłych pokoleń ;)

Dyskusja o ozusowaniu umów o dzieło

Może zamiast bloku reklamowego swojej ulubionej audycji radiowej posłuchasz ciekawej i  dynamicznej dyskusji o realiach rynku pracy w Polsce? Audycja jest wzbogacona komentarzami słuchaczy. Nie ze wszystkim trzeba się zgodzić, ale warto posłuchać różnych punktów widzenia, argumentów i kontrargumentów popartych konkretnymi przykładami z rodzimego rynku pracy. Z audycji dowiesz się, jakie korzyści i zagrożenia dla przedsiębiorczości niesie oskładkowanie wszystkich form zatrudnienia w opinii 3 radiowych gości oraz jak te realia wyglądają w innych krajach. Eksperci komentują też najnowsze badania polskich pracodawców na temat wynagrodzeń. Co jest jeszcze ważne dla polskiego pracownika oprócz wynagrodzenia? Posłuchasz tutaj.

Boty w komunikacji wewnętrznej

Ostatnio trafiłam na artykuł, w którym jedna z 5 najszybciej rozwijających się firm w Polsce (wg rankingu Deloitte), wspomniała, że jeżeli coś robią drugi lub trzeci raz to oznaka, że dany proces wymaga automatyzacji. W związku z tym myślę, że interesującym będzie poznanie korzyści i wad z zastosowania BOTów w komunikacji wewnętrznej. Nie zgodzę się, że pojawienie się botów to logiczne zastępstwo dla mediów społecznościowych, ale na pewno ciekawy sposób na automatyzowanie prostych czynności. A jakie jest twoje zdanie na ten temat?

Zajrzyj również do:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.