Alicja Arndt

Od 4 lat związana z branżą rekrutacyjną. W GoldenLine odpowiada m.in. za szkolenia produktowe z Wyszukiwarki Kandydatów oraz cykl Akademii (Profesjonalnej Rekrutacji i Profesjonalisty EB). Z wykształcenia ekonomistka – ukończyła Stosunki Międzynarodowe w Szkole Głównej Handlowej, obecnie kontynuuje naukę na studiach doktoranckich.

Wpisy autora

Przegląd mediów – luty #4

2017/02/24, Alicja Arndt

Piątkowy przegląd mediów już na was czeka! Znajdziecie w nim artykuł o skutecznych narzędziach komunikacji wewnętrznej, powodach zmiany pracy i najbardziej stresujących zawodach, a także małą muzyczną inspirację z okazji końca tygodnia ;)

Druk, digital czy f2f?

W lutym agencja Gatehouse opublikowała wyniki swojego międzynarodowego badania State of the Sector 2017. Wzięło w nim udział ponad 400 praktyków komunikacji wewnętrznej z całego świata, głównie z Europy. Zdecydowana większość badanych uznała, że najskuteczniejszą formą komunikacji wewnątrz firmy pozostaje komunikacja twarzą w twarz. Pod względem popularności prym wiodą konferencje dla kadry zarządzającej oraz spotkania zespołów. Pod względem skuteczności – roadshowy. Więcej o efektywności narzędzi komunikacji wewnętrznej możesz przeczytać w artykule Najskuteczniejsze narzędzia komunikacji wewnętrznej…  Niektóre wyniki na pewno cię zaskoczą.

Should I stay or should I go?*

Badania HAYS wskazują, że większość pracowników z optymizmem ocenia swoją przyszłość zawodową. ¼ badanych rozważa zmianę pracy w ciągu pół roku. Prawie tylu samo w ciągu 6-12 miesięcy. Zaledwie co 7. nie ma w planach takiej zmiany. Tym, co najbardziej zaważyło na atrakcyjności oferty, były możliwości rozwoju oraz udział w ciekawych projektach. Więcej na ten temat w artykule Dlaczego zmieniamy pracę?

Ta ostatnia niedziela…*

Niczym w utworze Mieczysława Fogga nadchodzi czas, gdy wraz z pracownikiem przyjdzie nam zaśpiewać sobie nawzajem dzisiaj się rozstaniemy, dzisiaj się rozejdziemy… Według badania Deloitte co 4. polska firma ma problem z zatrzymaniem kluczowych pracowników. W przypadku tych branż, w których dominuje rynek pracownika, np. IT, odsetek ten jest jeszcze wyższy. Choć odchodzenia pracowników nie da się całkiem wyeliminować, to jednak można ograniczyć liczbę tych, którzy odchodzą. Kluczem do sukcesu jest przede wszystkim uważne obserwowanie pracownika i docenianie go, mówiąc mu… że jest dobry. Tak, po prostu. Tylko tyle i aż tyle. O czym jeszcze warto pamiętać? Dobre rady w artykule Co zrobić, by zatrzymać w firmie najbardziej cenionych pracowników?

Co łączy rekrutera, taksówkarza i strażaka?

Serwis Career Cast opublikował listę najbardziej stresujących zawodów w 2017. Choć jest to serwis amerykański, to myślę, że jak najbardziej zestawienie to można odnieść także do warunków polskich. Ostatnie miejsca przypadły dziennikarzom telewizyjnym, taksówkarzom i specjalistom ds. PR. Jak myślicie, kto jest na czele rankingu? Odpowiedzi w artykule 10 najbardziej stresujących zawodów 2017 roku

PS: Niestety, stanowisko rekrutera nie dostało się do pierwszej dziesiątki, choć pewnie wszyscy się zgodzimy, że zapewne tylko przez czyjeś gapiostwo ;)

Lektura dodatkowa:

And for those who want to know more:


* Nawiązania do utworów muzycznych zamierzone. Udanego weekendu! :)
Should I stay or should I go
Ostatnia niedziela

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.