Joanna Niewińska

Absolwentka doradztwa zawodowego i zarządzania potencjałem społecznym. W GoldenLine odpowiada za realizację i rozwój usług dla kluczowych Klientów. Uwielbia wspinaczkę górską oraz taniec.

Wpisy autora

Przegląd mediów – marzec #1

2017/03/03, Joanna Niewińska

W dzisiejszym cotygodniowym podsumowaniu przeczytacie m.in. o zmianach na rynku pracy, nowoczesnych trendach w HR i o tym, dlaczego konflikty w firmie są dobre. Zapraszamy też na kolejną edycję Akademii Profesjonalnego Rekrutera!

Na rynku pracy pobito kilka rekordów

Badania GUS za IV kwartał zeszłego roku potwierdzają, że sytuacja na rynku pracy sprzyja pracownikom. Aż 13 mln zatrudnionych w Polsce posiada umowę o pracę – to najwięcej w tym okresie od co najmniej 2000 roku. Kolejny rekord to liczba zatrudnionych, która od zeszłego roku wzrosła o 109 tys. Z kolei stopa bezrobocia spadła do 5,5 procent, a liczba umów terminowych – o 114 tys. To oznacza, że pracodawcy mają coraz większy problem ze znalezieniem pracowników i coraz częściej ściągają ich z zagranicznych rynków pracy – głównie z Ukrainy. Co ciekawe, cudzoziemcy mogą liczyć nie tylko na sezonowe oferty, ale również na pracę dającą możliwość zatrudnienia na stałe. Branże, w których pracodawcy chętnie przyjmują ich do pracy, to budownictwo, ogrodnictwo, przemysł, transport, hotelarstwo, handel i usługi. Reasumując, sytuacja dla pracodawców staje się coraz trudniejsza – walka o pracownika trwa, a wygranymi w tej batalii będą te firmy, które wdrożyły strategię employer brandingową i konsekwentnie ją realizują.

Rusza kolejna edycja Akademii Profesjonalnego Rekrutera!

Mamy dobrą wiadomość dla HR-owców – GoldenLine po raz kolejny organizuje cykl szkoleń w ramach Akademii Profesjonalnego Rekrutera. Poprzednie edycje cieszyły się ogromnym zainteresowaniem, dlatego w tym roku postanowiliśmy do nich wrócić i dać szansę tym, którzy nie brali w nich wcześniej udziału. Już od 8 marca dowiesz się, jakie są skuteczne metody pozyskiwania kandydatów, jak rekrutować kandydatów aktywnych i pasywnych oraz co buduje Candidate Experience. Zapisu można dokonać tutaj.

Sposoby na angażowanie pracowników w rozwój firmy – Merixstudio robi to dobrze!

O angażowaniu i motywowaniu pracowników w dzisiejszym świecie mówi się wiele. To jeden z absolutnych TOP tematów w branży HR, ze względu na rosnącą mobilność pracowników i ich brak przywiązania do firmy, w której pracują. Wciąż niewiele firm może pochwalić się autentycznym słuchaniem i wdrażaniem pomysłów pracowników w celu rozwoju swojego biznesu. Na szczęście na rodzimym rynku mamy kolejny przykład firmy, która postanowiła pójść w ślady takich gigantów jak Airbnb czy Uber i zainwestować w realne przywództwo i przekazywanie odpowiedzialności w ręce pracowników. To Merixstudio – software house z Poznania, który postanowił zmienić swoje podejście do zarządzania. Firma wraz z pomocą trenera od budowania zespołów wdrożyła cykl praktycznych i efektywnych szkoleń dla swoich liderów, którzy docelowo zamiast bycia kierownikiem mieli stać się autentycznym wsparciem i „partnerem” dla swoich pracowników. Lista zagadnień, jakie poruszono na szkoleniach, jest imponująca – dbanie o rozwój osobisty i zespołu, konstruktywny feedback, słuchanie potrzeb pracowników, efektywna komunikacja – to tylko niektóre z obszarów, którym poświęcono uwagę. COO firmy potwierdza, że ciężka praca i zaangażowanie liderów przełożyły się na zdecydowanie większą motywację i zaangażowanie członków zespołów, lepszą współpracę i sprawniejsze podejmowanie decyzji. To z kolei przełożyło się na rozwój pracowników i ostatecznie – na wzrost jakości usług i produktów, a także liczby klientów. I o to w tym wszystkim chodzi – zadowolony pracownik to zadowolony klient. Jak twierdzi sam dyrektor, cała ścieżka wymagała ogromnej pracy i chęci uczenia się na błędach. Z pewnością nie była to łatwa droga do zaangażowania wszystkich pracowników w rozwój firmy. Ostatecznie korzyści takiego podejścia pokazują, że już dawno minął czas tradycyjnego podejścia do zarządzania i czas na zmiany! Całe case study przeczytacie tutaj.

Nowoczesne trendy, które zdominują rynek pracy

Global Workplace Trends Report to przygotowany przez Grupę Sodexo dokument, po który powinni sięgnąć wszyscy HR-owcy, którzy są odpowiedzialni za wdrażanie nowoczesnych metod pozyskiwania i zatrzymywania pracowników w firmach. Z raportu możemy się dowiedzieć m.in. za jakimi trendami warto podążać, a nawet być krok przed nimi, aby odpowiadać na aktualne potrzeby rynku pracy i budować nowoczesne organizacje. Autorzy tego projektu przeprowadzili 55 godzin wywiadów ze światowymi ekspertami z dziedziny HR, którzy wiedzą i potrafią przewidzieć, które trendy znacząco wpłyną na globalny biznes. Wyniki analizy wskazują m.in. na to, że warto kłaść nacisk na jedno z moich ulubionych zagadnień, czyli pracę zespołową, opartą na Agile (zwinne metodyki zarządzania projektami), nie tylko w działach IT, ale również pozostałych, w tym w zespole HR&EB. Kolejny trend to wykorzystanie sztucznej inteligencji do pracy w warunkach, które mogą nie sprzyjać ludziom. Coraz większą rolę przypisuje się również dbałości o personal branding pracowników, którzy są ambasadorami marki pracodawcy i często to właśnie od nich zależy, czy kandydaci z rynku pracy będą chcieli złożyć swoją aplikację. Ogromną zaletą organizacji będzie również rozwój programów wellness, dbanie o sprzyjające rozwojowi warunki w miejscu pracy oraz wymiana doświadczeń między zatrudnionymi w różnych działach firmy. Jedno jest pewne: świat zmienia się tak dynamicznie, że tradycja musi ustąpić miejsca nowoczesnym rozwiązaniom, również w miejscach pracy. Wymagania, jakie stawiają pokolenia Y i Z są dowodem na to, że praca i kariera powinny wspólnie realizować wartości, jakimi kierują się millenialsi. Pełen wykaz trendów z komentarzami znajdziesz tutaj.

Przeczytaj również:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.