Małgorzata Wojciekiewicz

Z branżą HR związana od 8 lat. Współpracuje z działami HR największych firm w Polsce. Zarządzania i współdziałania z zespołem uczyła się zarówno prowadząc własną firmę jak i pracując na stanowisku kierowniczym w GoldenLine, gdzie obecnie dba o wyposażenie klientów w narzędzia, które nie tylko mają promować jak najszerzej pożądany wizerunek pracodawcy, ale też podnosić efektywność działań zespołów rekrutacyjnych i obniżać koszty dotarcia do pasywnych kandydatów z pożądanej grupy docelowej. Prywatnie pasjonuje się rozwijaniem talentu skrzypcowego swojego syna, szukaniem okazji do założenia nart i organizowaniem spotkań pasjonatów gier… jeszcze „w realu”  ;)

Wpisy autora

Przegląd mediów – maj #1

Słoneczny piątek witamy nowym przeglądem branżowych newsów! Dzisiaj znajdziecie w nim garść ciekawych artykułów – m.in. o tym, dlaczego warto brać udział w konkursach EB i jak je wygrać, jak millenialsi sprawdzają w sieci przyszłych pracodawców i czy warto postawić na bezpośrednią komunikację w firmie.

Jak wygrać konkurs EB?

Wielokrotnie słyszałam pytania o to, co zrobić, żeby wygrać konkurs EB. Temat bardzo dokładnie rozpracowała Zyta Machnicka, która w swoim artykule dokładnie opisała, dlaczego warto zgłaszać się do konkursów EB i jak przygotować zgłoszenie. Na pierwszy rzut oka może wydawać się to skomplikowane, ale jeśli wyważy się odpowiednią ilość informacji i postawi na te, które dokładnie doprecyzują jurorom sens i cel akcji employer brandingowej, może mieć to duże znaczenie dla ostatecznej oceny projektu. Szczególnie gdy w końcowych eliminacjach znajdą się 3 świetne kampanie. Możliwości porównania kampanii, które niekiedy są o krok od podium – dla jurorów bezcenne. 

Jak millenialsi sprawdzają przyszłe miejsca pracy?

Jakim pracodawcą jest firma, która mnie rekrutuje? To standardowe pytanie, które pojawia się w głowie każdego potencjalnego kandydata. Kolejne badanie wskazuje na silny trend rosnącego zaufania do opinii pracowników o firmie. Jeśli pracodawca chce być wiarygodny i spójny ze swoim przekazem marketingowym, to musi pamiętać o uwzględnieniu opinii pracowników. Warto zacząć od sprawdzenia, jakie informacje wyświetlają się osobom szukającym opinii o pracodawcy w przeglądarkach typu Google. Zakładka kariera, mimo że bardzo atrakcyjna, nie będzie w tym rankingu wiodła prymu. Sprawdź, gdzie millenialsi sprawdzają opinie na temat twojej firmy i zastanów się, czy znasz i umiesz wykorzystać te kanały komunikacji do podkreślenia mocnych stron pracy w twojej firmie.

Jak rekrutuje się poza centrum Polski i dlaczego niełatwo?

Bardzo ciekawy artykuł, w ramach którego można przyjrzeć się specyfice rynku pracy w regionach oddalonych od centrum Polski. Zaskakujący skok rozwojowy w Szczecinie powoduje, że jestem pod wrażeniem zmian i tego, w jak trudnej sytuacji za moment znajdą się pracodawcy z tego miasta. Świetny przegląd płac dla różnych stanowisk od IT przez finansistów po stanowiska podstawowe, bazujący na raporcie Haysa.

Komunikacja bezpośrednia rządzi

Na koniec zachęcam was, zainspirowana wpisem Mai Biernackiej, do zarzucenia pisania maili na rzecz komunikacji bezpośredniej. Ja zacznę już od poniedziałku :) Są firmy, które wprowadzają dni wolne od maila, o czym przeczytacie więcej w tym wpisie. Bezpośrednia komunikacja, mimo że bardziej angażująca, ma wiele zalet i warto świadomie zarządzać tym obszarem. W natłoku ilości komunikatów, a co gorsza spadku jakości, filozofia i wskazówki „Beedifferent” mnie przekonuje :)

30 lat mody i stylu pracy kobiet HR w Polsce

Jak ubierały się kobiety w HR przez ostatnie 30 lat? Biurowy styl nieco w tym czasie ewoluował – zajrzyj do wideo i sprawdź, jak zmieniały się stroje kobiet pracujących w działach personalnych:)

 

Zajrzyj również tutaj:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.