Joanna Niewińska

Absolwentka doradztwa zawodowego i zarządzania potencjałem społecznym. W GoldenLine odpowiada za realizację i rozwój usług dla kluczowych Klientów. Uwielbia wspinaczkę górską oraz taniec.

Wpisy autora

Przegląd mediów – maj #2

2017/05/19, Joanna Niewińska

Przed słonecznym weekendem zajrzyjcie do przeglądu branżowych nowinek – w tym tygodniu znajdziecie w nim artykuły o błędach kandydatów, które denerwują rekruterów, postępie cyfryzacji i o tym, dlaczego informacja zwrotna od kandydata może być istotna dla firmy.

8 błędów kandydatów, które denerwują rekruterów

Na blogu No Fluff Jobs pojawił się ciekawy artykuł o błędach kandydatów, które są irytujące dla rekruterów. Zazwyczaj to właśnie „łowcom głów” wypominane są gafy, jakie przytrafiają się im w czasie procesów rekrutacyjnych, a tym razem sytuacja została odwrócona :) Rekruterzy wskazali, że najczęściej niekomfortową sytuacją dla nich jest brak kontaktu z kandydatem, który postanowił zrezygnować z udziału w rekrutacji, nikogo o tym nie informując. Zbyt duża  pewność siebie, roszczeniowość, a nawet nieuprzejmość to również cechy potencjalnych pracowników, z którymi headhunterzy muszą się liczyć podczas rozmów. Dodatkowo, programiści oczekują doskonałej wiedzy technicznej od rekruterów z branży IT. Na szczęście te wszystkie zachowania to… sporadyczne przypadki :) Rozmówcy No Fluff Jobs przekonują, że obecnie znaczna większość rozmów o pracę opiera się na partnerskim podejściu obu stron. Tak trzymać i oby ten trend dalej się rozwijał :)

Przewodnik Marka Pracodawcy w Polsce

Wydawca portalu markapracodawcy.pl opublikował ciekawy przewodnik „Marka Pracodawcy w Polsce”. Publikacja zawiera informacje o wszystkich aktualnych trendach i narzędziach w zakresie rekrutacji, komunikacji i  employer – brandingu. Przeczytacie m.in. o tym, jak nowe technologie mogą stworzyć środowisko sprzyjające pracownikom i związanej z tym metodologii „design thinking”, dowiecie się, dlaczego corporate wellness odgrywa coraz większą rolę w firmach oraz jak skutecznie rekrutować specjalistów z branży IT. Przewodnik dostarcza również informacji o tym, jak mierzyć skuteczność działań EB oraz jak stworzyć program social media employee advocacy. Publikację możecie pobrać tutaj.

Co może dać firmie informacja zwrotna od… kandydata?

Candidate experience – o tym pojęciu słyszał już zapewne niemal każdy rekruter. Ale czy każda firma dba o pozytywne doświadczenia kandydatów z procesu rekrutacyjnego? Antal, Profit House oraz ROC Polska postanowiły to sprawdzić. Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń – prawie 40% firm nie analizuje doświadczeń potencjalnych pracowników. Nieco inaczej kształtuje się obraz employee experience – 50% pracodawców bada satysfakcję i zaangażowanie swoich pracowników. Jednak wciąż aż 26% badanych nie przeprowadza żadnych analiz w tym zakresie. To dosyć niepokojąca informacja, biorąc pod uwagę fakt, że budowanie wiarygodnego wizerunku pracodawcy to obecnie absolutny „must have”. Im więcej pracodawców będzie analizować sytuację pracowników od środka oraz badać doświadczenia kandydatów, tym większa liczba ambasadorów marki (zadowolonych pracowników i kandydatów) pojawi się na rynku, a to właśnie oni są najlepszym odzwierciedleniem tego, czy dana firma jest atrakcyjnym pracodawcą. Pełny raport możecie pobrać tutaj.

Do 2025 roku 30 proc. pracowników zastąpią roboty

Nowe technologie towarzyszą każdemu z nas – ułatwiają codzienne życie, dostęp do informacji i komunikację międzyludzką. Badania i prognozy przewidują, że era cyfryzacji w ciągu najbliższych kilku – kilkunastu lat na dobre zapanuje również w sferze pracy. I to do tego stopnia, że całkowicie wyręczy pracowników w prostych, powtarzalnych zadaniach. Rewolucja robotów jest zapewne nieuchronna, pozostaje nam przeanalizować szanse i zagrożenia, jakie niesie za sobą wprowadzenie cyfrowych pracowników w naszych miejscach pracy. Ciekawym spojrzeniem na kwestię rewolucji jest również powiązanie z nią płacy minimalnej. Z felietonu, który pojawił się rok temu na serwisie Antyweb.pl wynika, że to właśnie wprowadzenie minimalnych stawek spowoduje, że pracodawcy chętniej będą wymieniać ludzi na roboty. Ale czy cyfrowi pracownicy faktycznie będą bardziej opłacalni niż ludzie? Zapewne nie ma jednoznacznej odpowiedzi, a czas pokaże, dla których firm takie działanie okaże się faktycznie korzystne.

Przeczytaj również:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.