Adrianna Modzelewska

W GoldenLine zaczynała jako Client Development Specialist, aktualnie jest specjalistą ds. narzędzi rekrutacyjnych i pomaga Klientom znaleźć najlepszych Kandydatów, pokazując jak poruszać się po Wyszukiwarce. Poza pracą stara się rozwijać swoje umiejętności i zainteresowania związane z wizażem i charakteryzacją. W wolnej chwili odrywa się od wielkiego miasta i ucieka do swoich rodzinnych Mazur, gdzie delektuję się ciszą, spokojem i jeziorami.

Wpisy autora

Przegląd mediów – lipiec #2

Jakich kandydatów najczęściej poszukują rekruterzy, jak rekrutować programistów, w jaki sposób działa employer branding w Polsce i jak przeżyć pierwsze dni po urlopie – to tylko niektóre z pytań, na które znajdziecie odpowiedź w dzisiejszym przeglądzie newsów. Zapraszamy! 

O jakich kandydatów biją się rekruterzy?

Na aktualnym rynku pracy jedną z najbardziej popularnych metod rekrutacji jest direct search. W II kwartale 2017 roku za pomocą tej metody rekruterzy najczęściej poszukiwali kandydatów z branży IT, Inżynieria oraz Finanse/Ekonomia – jak wynika z danych GoldenLine. Sprawdź, którzy kandydaci dostali najwięcej ofert pracy w tym okresie.

Pourlopowy „koszmar”? Niekoniecznie…

Lipiec, wakacje, piękna pogoda (czasami ;)), czas urlopów… Niestety każde wakacje muszą się kiedyś skończyć, a co za tym idzie – zderzamy się z rzeczywistością i wracamy do pracy. Czas po urlopie zazwyczaj nie należy do najprzyjemniejszych. Jednak można go sobie nieco ułatwić, odpowiednio się przygotowując. Jedną z takich form przygotowania jest pozytywne myślenie o minionym urlopie. Warto też, aby ten pierwszy dzień po wakacjach rozpocząć wcześniej, niż zazwyczaj. Dzięki temu nawał pracy po urlopie nie będzie wydawał się aż tak ogromny. Dobrze też zadbać o to, aby na ten dzień nie planować ważnych spotkań, a dać sobie czas na nadrabianie zaległości.

Co jeszcze zrobić, aby uprościć sobie powrót do obowiązków i zderzenie z zaległościami po urlopie? Odsyłam do artykułu – KLIK

Jak skutecznie szukać i zatrzymać programistów?

Przy obecnym tempie rozwoju technologii programiści potrzebni są właściwie w każdej branży. W związku z tym są jednymi z najbardziej poszukiwanych specjalistów na rynku pracy. Przy tak specyficznej branży ważny jest zarówno sam proces rekrutacji, jak też odpowiednie akcje employer brandingowe, aby wyróżnić się na tle innych pracodawców. Warto korzystać z niestandardowych narzędzi rekrutacyjnych albo chociaż uatrakcyjniać te bardziej popularne, jak chociażby ogłoszenia. Firmy muszą też myśleć o tym, w jaki sposób zatrzymać swoich specjalistów. O tym, jak to zrobić i w jaki sposób rekrutuje się dziś programistów, przeczytasz TU.

Employer branding – jak działa w Polsce?

Z badania „Employer branding w Polsce 2017” przeprowadzonego przez HRM Institute wynika, że zdecydowana większość firm poszukuje profesjonalistów ze stażem pracy do 6 lat (60%). 20% badanych deklaruje, że równie cenni są dla nich kandydaci z większym stażem (powyżej 6 lat doświadczenia). Dla 17% ankietowanych kluczowi kandydaci to studenci i absolwenci. Trudno im jednak pozyskać takich pracowników. Najczęściej wymienianą przeszkodą jest niewystarczające wynagrodzenie czy brak możliwości awansu (29%). Jednak już na drugim miejscu pojawia się niewystarczająco atrakcyjny wizerunek i reputacja pracodawcy (19%). Wynik ten obrazuje, jak ważną rolę w pozyskiwaniu wartościowych kandydatów pełni employer branding. W większości polskich firm za działania wspierające budowanie wizerunku pracodawcy odpowiedzialny jest dział personalny (43%). Jedynie 8% firm posiada specjalnie wydzielony dział employer brandingu.

Jak wygląda employer branding w Polsce? Czy firmy mają opracowane strategie kształtowania wizerunku pracodawcy? Czym pracodawcy kuszą pracowników? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w całym artykule :)

Slashies – nowe wyzwanie dla pracodawców?

Z pewnością słyszeliście już o pokoleniu X, Y czy Z. Ale czy wiecie, kim są slashies? To przedstawiciele generacji millenialsów, którzy nie lubią ograniczać się do jednego zawodu czy zajęcia. Równocześnie poszukują inspiracji w różnych branżach, łącząc kilka odmiennych ról. Istotna jest dla nich zarówno praca, jak i pasja. Ich sposobem na życie jest zarabianie na tym, co lubią robić. Takie podejście zauważalne jest coraz częściej wśród 20- i 30-latków mieszkających w dużych miastach. Ponieważ slashies działają aktywnie na wielu płaszczyznach, szczególnie cenią sobie u pracodawców elastyczność. Potrafią znaleźć czas na wszystko, co chcą robić, a co za tym idzie – do perfekcji opanowują sztukę planowania. Slashies to też nowe wyzwanie dla pracodawców. Jeśli nie zapewnią im interesujących wyzwań, istnieje ryzyko, że szybko się znudzą i zakończą współpracę. Jeśli chcesz wiedzieć, jakich pracodawców doceniają slashies, jaki mogą mieć wpływ na rynek pracy i co za tym idzie zapoznaj się z artykułem Macieja Ostrowskiego :)

Zajrzyj również tutaj:

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.