Jacek Krajewski

Z wykształcenia socjolog specjalizujący się w dziedzinie komunikacji społecznej. Były rekruter. Od ponad 6 lat pomaga Pracodawcom w doborze odpowiednich narzędzi rekrutacyjno-wizerunkowych w serwisie GoldenLine. Autor bloga (www.jacekkrajewski.pl), na którym porusza tematy z zakresu: HR, marki osobistej oraz nowych mediów.
Zobacz Jacka na GoldenLine!

Wpisy autora

Rekruterze, jak wygląda Twój profil w serwisie społecznościowym?

2013/05/10, Jacek Krajewski

Jak Cię widzą, tak Cię rekrutują – to nieco zmienione znane przysłowie jest jak mantra powtarzana wszystkim poszukującym pracy.

Co jakiś czas można natrafić w internecie na artykuł lub wpis na blogu, traktujący o tym, jak ważne jest posiadanie dobrze uzupełnionego profilu w biznesowych serwisach społecznościowych. Stanowi on nasze wirtualne CV – im dokładniej jest wypełniony, tym większa szansa na otrzymanie propozycji pracy.

A gdyby tak spojrzeć na tę kwestię z innej perspektywy? Zastanówmy się jak powinien wyglądać profil rekrutera? Jak wygląda Twój profil?

Przecież przysłowiowy kij ma zawsze dwa końce…

Według raportu Jobvite, większość, bo aż 98% osób zajmujących się rekrutacją korzysta z mediów społecznościowych. Zastanawiające jest to, że nie napotkałem dotychczas jakiegokolwiek opracowana, bądź też raportu poruszającego kwestię wyglądu i skuteczności profili rekruterów w serwisach społecznościowych.

Analogicznie jak w przypadku kandydatów, tu również mamy pole do popisu.

  • niepełne imię i nazwisko (lub profil jest ukryty)
  • brak zdjęcia
  • brak informacji o zajmowanym stanowisku
  • brak pracodawcy!

To najważniejsze obszary, w których braki są największe. Postawmy się zatem w roli osoby, która otrzymała propozycję zmiany pracy. Zakładamy oczywiście, że treść wysłanej propozycji brzmi ciekawie. Cóż z tego, skoro nie wiadomo kim dokładnie jest nadawca wiadomości, czym konkretnie się zajmuje i jak właściwie wygląda?

Przecież ludzie chcą rozmawiać z ludźmi – bądźmy w jak największym stopniu wiarygodni i transparentni!

Z całą pewnością dobrze uzupełniony profil rekrutera w portalu społecznościowym, w połączeniu z umiejętnym konstruowaniem wiadomości rekrutacyjnych (przeczytaj tu jak pisać skuteczne wiadomości do kandydatów ) w dużym stopniu decyduje o sukcesie początkowego etapu rekrutacji. Zanim odezwiemy się do naszego potencjalnego kandydata, zadbajmy o to aby nasza profesjonalna wizytówka nie była dla niego jedynie znakiem zapytania.

Rekruterze pamiętaj: Jak Cię widzą, tak Ci odpowiadają!

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.