Alicja Arndt

Manager ds. Edukacji i Wsparcia Klienta w GoldenLine.

Wpisy autora

Poszukiwany specjalista STOP jak najszybciej STOP

2013/10/09, Alicja Arndt

Ogłoszenia opublikowane na 4 serwisach i w prasie, przyszło 500 CV, ale żadne wystarczająco dobre, by umówić spotkanie. W dodatku jeszcze szef oczekuje, że już za tydzień podpiszemy umowę z nowym pracownikiem. Co zrobić, gdy zbliża się termin zamknięcia rekrutacji, a odpowiednich kandydatów nadal brak? Odpowiedzią jest direct search!

Rekrutacja na wymagające stanowiska oznacza hektolitry wypitej kawy podczas długich godzin spędzonych na przeglądaniu setek CV – tylko po to, by wyłuskać spośród nich zaledwie kilku kandydatów spełniających nasze kryteria. Menedżerowie i specjaliści zazwyczaj nie poszukują aktywnie pracy, dlatego nie przeglądają ogłoszeń zamieszczanych w prasie czy nawet w internecie. Jedynym sposobem dotarcia do tych najbardziej dla nas wartościowych kandydatów jest zatem przejęcie inicjatywy i bezpośredni kontakt z nimi.

Określenie „direct search” (ang.) oznacza dosłownie „bezpośrednie poszukiwanie”. Polega ono na dotarciu od razu do wybranych przez nas kandydatów, którzy spełniają stawiane oczekiwania. Sposobów wcielenia tej metody w życie jest wiele – począwszy od stworzenia listy najbliższej konkurencji i dzwonienia do osób zajmujących interesujący nas typ stanowisk, skończywszy na przekazywaniu rekomendacji i oferty przez wspólnych znajomych. Najskuteczniejsze jednak jest skorzystanie po prostu z dedykowanych do tego miejsc, np. biznesowych serwisów społecznościowych.

Główną zaletą direct search jest to, że to my decydujemy, do kogo trafia informacja o naszych działaniach rekrutacyjnych i warunkach zatrudnienia. Metoda ta posiada też dodatkowe korzyści w stosunku do tradycyjnego ogłoszenia:

  • redukujemy czas i koszty pozyskania kandydatów średnio o 50% (ograniczenie czasochłonnego przeglądania CV, publikacji ogłoszeń w wielu źródłach) – trafiona aplikacja może spłynąć do nas nawet tego samego dnia;
  • dokonujemy kompleksowej weryfikacji rynku pracy – dzięki direct search trafiamy zarówno do aktywnie poszukujących pracy, jak i do aktywnych zawodowo;
  • badamy wizerunek firmy wśród grupy, na opinii której zależy nam najbardziej;
  • ukrywamy swoje działania rozwojowe przed firmami konkurencyjnymi.

Niezależnie od wyboru konkretnej techniki, jednego zawsze możemy być pewni – selekcjonując kandydatów już na wstępie, mamy pewność, że pojawiające się aplikacje będą dopasowane do naszych potrzeb. Dzięki temu nie stracimy już więcej czasu na przeglądanie aplikacji od osób, które zamiast z powodu posiadania odpowiedniego doświadczenia zaaplikowały bardziej z ciekawości lub nadziei, że „może tym razem się uda”.

Szacuje się, że w Polsce tylko co piąta oferta pracy jest podawana do publicznej wiadomości w formie ogłoszenia, pozostałe przekazywane są w bezpośrednim kontakcie. Ok. 80% potencjalnych kandydatów nie ma zatem potrzeby przeglądania ofert pracy.

Sprawdź teraz jak łatwo znaleźć kandydatów  i zapisz się na bezpłatny test Wyszukiwarki Kandydatów.

Zobacz Wyszukiwarkę Kandydatów GoldenLine w akcji – zapraszamy na bezpłatne szkolenie online – zapisz się tutaj.

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.