Małgorzata Wojciekiewicz

Strategic Client Manager w GoldenLine.

Wpisy autora
Co zrobic ze zlymi opiniami o firmie na Profilu Pracodawcy

Wykorzystaj szansę, czyli co zrobić ze złymi opiniami

Employer Branding to złożony proces, ale warto w niego inwestować bo efekty są długoterminowe. Profil Pracodawcy w mediach społecznościowych powinien funkcjonować jako część większej całości. Od czego zatem zacząć i jak optymalizować efekty działań w biznesowych mediach społecznościowych szczególnie w sytuacjach kryzysowych?

Skoro Profil Pracodawcy to jedynie część działań  to jak dużą i jak ważną rolę odgrywa?

O tym w zasadzie decyduje sama firma, bo Profil Pracodawcy to platforma do dialogu. Pozwala na zaangażowanie do rozmowy zarówno potencjalnych kandydatów jak i pracowników na gruncie neutralnym dla obu stron. Profil nie tylko daje możliwość prowadzenia dialogu, ale też pokazuje, czy pracodawca słucha i jest otwarty na informację zwrotną. Bardzo ważny jest fakt, że najciekawszą treść tworzą ambasadorzy marki danego pracodawcy, czyli byli i obecni pracownicy. Wystawione przez pracowników opinie, nie zawsze stawiają pracodawcę w dobrym świetle. Wiele firm traktuje niepochlebne opinie w mediach społecznościowych jako godzenie w ich dobre imię.

Czy na trudnych opiniach swoich pracowników, do tego wypowiadanych publicznie, można zbudować wiarygodność marki? 

Opinia o firmieZdecydowanie TAK, jeśli mamy dostatecznie dużo odwagi, determinacji, wiary w to, co robimy i w ludzi, z którymi współpracujemyTrudne, ale rzetelne opinie pracowników są dla pracodawcy jak feedback, z którym może się zmierzyć, popracować nad swoimi słabymi stronami i zmieniać się na lepsze. Jeżeli w opiniach pojawiają się sugestie o braku lub niedostatecznych świadczeniach pozapłacowych przyjrzyj się bliżej tej kwestii w swojej firmie. Jeżeli rzeczywiście ich nie ma warto zastanowić się nad potrzebami pracowników i wprowadzeniem takich bonusów. Warto też pochwalić się taką zmianą odpowiadając o tym na swoim Profilu Pracodawcy – podziękuj za wskazówkę i powiedz co udało się wdrożyć. Jeżeli świadczenia są może warto sprawdzić czy pracownicy o nich wiedzą, korzystają i czy są one dla nich atrakcyjne?

Każdy pracodawca powinien zadać sobie pytanie: „Jakim pracodawcą jest, a jakim chciałby być?”

Odpowiedź jest pierwszym krokiem do zbudowania strategii w dążeniu do celu. Czy można zrobić to dobrze w oderwaniu od emocji, informacji zwrotnej, a w końcu od mediów społecznościowych?

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.