Agnieszka Zawadka

Marketing Manager Goldenline.pl. Odpowiedzialna za komunikację marketingową serwisu, kontakt z mediami oraz wsparcie komunikacji z klientami. Budowanie marki osobistej i pracodawcy nie ma przed nią tajemnic.

Zobacz Agnieszkę na GoldenLine!

Wpisy autora

Kiedy rekrutacja staje się kampanią employer brandingową – EB Kreator 2014

2014/12/15, Agnieszka Zawadka

Kampania SUPER PRACA firmy CONNECTIS_ – projekt stworzony dla specjalistów IT przez specjalistów IT – otrzymała tytuł EB Kreatora 2014 w kategorii „Najlepsza Zakładka Kariera”. Piotr Lemieszek opowiada o przygotowaniach i efektach kampanii.

Piotr Lemieszek – miłośnik nowoczesnej komunikacji oraz employer brandingu. Aktualnie pracuje dla CONNECTIS_, technologicznej firmy specjalizującej się w outsourcingu specjalistów IT, zespołów projektowych oraz procesów IT. W CONNECTIS_ jest odpowiedzialny m.in. za tworzenie oraz realizację strategii marketingowych i komunikacyjnych firmy, budowanie wizerunku marki. Współtwórca projektu SUPER PRACA – ogólnopolskiej kampanii rekrutacyjnej skierowanej do specjalistów IT.

Rekrutacja w IT to ciągła walka o talenty czy standardowe akcje?

PL: Deficyt specjalistów z branży IT zmusza pracodawców do korzystania z niestandardowych i kreatywnych metod zainteresowania najlepszych kandydatów. To wymusza, aby marketing rekrutacyjny w branży informatycznej był maksymalnie skupiony na potrzebach i oczekiwaniach grupy docelowej. Odpowiedzią na tą potrzebę jest SUPER PRACA – projekt stworzony dla specjalistów IT przez specjalistów IT.

Jak przebiegało przygotowanie do rozpoczęcia akcji?

PL: Projektowo. W pierwszym kroku wykonaliśmy analizę rynkową w której zostały określone precyzyjnie cele. Drugi krok to wspólne opracowanie strategii działania. Po niej nastąpiła faza produkcyjna, która stanowiła duże wyzwanie. Połączenie umysłów odpowiedzialnych w CONNECTIS_ za technologię, kreatywność oraz biznes można porównać do trzęsienia ziemi, które osiąga 9 stopień w skali Richtera. Jej ostateczny efekt był jednak bardzo pozytywny. Kolejnym krokiem był niestandardowy launch w social media polegający na celowej publikacji strony zawierającej błędy. Programiści zareagowali na to natychmiastowo wskazując bugi i pomysły na ich rozwiązanie. Pierwszy z nich dzięki swojej wiedzy i zaangażowaniu poleciał w tunelu aerodynamicznym. O to właśnie nam chodziło!

Co ma na celu realizowana kampania?

PL: Cel biznesowy jest oczywisty i dotyczy pozyskania właściwych specjalistów IT we właściwym czasie i do właściwego projektu. Szczególną uwagę w tym obszarze zwróciliśmy na optymalizację jakości przesyłanych zgłoszeń oraz przyśpieszenie prowadzonych procesów rekrutacyjnych. Dodatkowo do zespołu projektowego zaangażowaliśmy naszych pracowników z różnych komórek organizacyjnych, którzy czuli, że uczestniczą w istotnym przedsięwzięciu w życiu firmy. Zauważyliśmy wzrost motywacji do działania oraz poczucie współodpowiedzialności za powodzenie kampanii.

Connectis 2

Jakie są pierwsze efekty kampanii?

PL: Mimo że kampania trwa dopiero od połowy października, to efekty są już zauważalne w naszej codziennej pracy. Aktualnie możemy się pochwalić skróceniem procesu zatrudnienia – w jednym z przypadków aż o 10 dni (standardowo rekrutacja trwa 14-17 dni). Dodatkowo stale rośnie liczba i jakość przesyłanych aplikacji na skomplikowane stanowiska programistyczne. To duży sukces, który skutecznie motywuje zespół do kolejnych działań.

Czy na bazie doświadczeń SUPER PRACY można pokusić się o stwierdzenie, że zwykłe ogłoszenia rekrutacyjne nie dają z reguły żadnych rezultatów?

PL: Ogłoszenie rekrutacyjne stanowi jedno z powszechniejszych narzędzi komunikacyjnych w modelu business-to-employee (B2E). Dlatego zawarta w nim treść powinna być nie tylko atrakcyjna, ale także wyróżniająca się od innych ogłoszeń publikowanych przez pracodawców. Oferty zamieszczane w ramach projektu SUPER PRACA składają się z krótkiego i merytorycznego opisu projektu, informacji o oferowanych zarobkach, bezpośredniego kontaktu ze zdjęciem osoby prowadzącej proces rekrutacyjny, a przede wszystkim z 3-pytaniowej ankiety stanowiącej pierwszy etap rekrutacji.

Kampania SUPER PRACA otrzymała tytuł EB Kreatora 2014 w kategorii „Najlepsza Zakładka Kariera”.

PL: Bez wątpienia jest to dla nas duże wyróżnienie. EB Kreator to konkurs dla profesjonalistów, którzy poszukują rzetelnej oceny swojej pracy przez eksperckie jury. Dostaliśmy potężny zastrzyk pozytywnej energii, którą spożytkujemy na budowanie wizerunku pracodawcy. Podczas odbioru nagrody obiecałem jury, że już niedługo pozytywnie zaskoczę ich nowym projektem. Jestem słowny.

Już 18 grudnia o godzinie 11:00 Piotr Lemieszek opowie o kulisach kampanii SUPER PRACA podczas bezpłatnego webinaru. Zapraszamy do udziału:

Zapisz się na webinar

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.