Przegląd mediów – lipiec #4

W nowym, tym razem dwutygodniowym podsumowaniu newsów branżowych Katarzyna Wilga pisze o przyczynach odrzucana ofert pracy, algorytmach służących do poznania cech osobowości kandydata i firmie która funduje swoim pracownikom wakacje za granicą. Zapraszamy do lektury!

Lider serwisów rekrutacyjnych

Najnowsze badania Megapanel PBI/Gemius potwierdzają, że GoldenLine.pl to niekwestionowany lider na rynku rekrutacyjnym. Doskonałe wyniki za maj 2015 umacniają pozycję serwisu na 1. miejscu w kategorii Praca.

Dlaczego kandydaci odrzucają oferty?

Według najnowszego raportu MRINetwork Recruiter Sentiment Study główną przyczyną, dla której kandydaci odrzucają konkretną ofertę pracy, jest przyjęcie innej. Ten czynnik wskazało w badaniu 37% respondentów. Tymczasem kontroferta od aktualnego pracodawcy jest atrakcyjnym wyborem tylko dla 12%. Ważnym elementem zmiany pozostają wynagrodzenie oraz świadczenia. Jeśli nie są lepsze, 25% kandydatów z miejsca odrzuci nową propozycję.

Wakacje na koszt firmy

Sklep internetowy Betabrand z San Francisco, finansuje swoim pracownikom wypoczynek. Raz na sześć-osiem tygodni wybrany pracownik z biura zostaje wysłany za granicę, przy czym firma pokrywa koszty przelotu i zakwaterowania. Dodatkowe świadczenie dostępne jest tylko dla tych pracowników, którzy nigdy nie wyjeżdżali poza granice kraju. Betabrand oczekuje w zamian, że pracownik-globtroter pozostanie w kontakcie z pozostałymi współpracownikami za pośrednictwem mediów społecznościowych oraz że złoży relację z wyjazdu dla całej firmy. Co sądzicie o takim pomyśle?

Planujemy targi na jesień 2015. Gdzie najtaniej dotrzemy do kandydatów?

Sezon urlopowy w pełni. Jednak w działach HR jest to również czas planowania akcji wizerunkowych i rekrutacyjnych. Zastanawialiście się kiedyś, podczas których targów można najtaniej dotrzeć do kandydatów? Adrian Juchimiuk z MJCC przygotował zestawienie targów ogólnopolskich z wiosny 2015 abyście mogli to sprawdzić.

Algorytmy w ręku Rekrutera

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge stworzyli algorytm, którego zadaniem było rozpoznanie cech osobowości poszczególnych osób. Co ciekawe, całe badanie odbyło się za pomocą Facebooka, a dokładniej funkcji lajkowania. Dzięki obserwacji tego zjawiska możliwa była ocena, czy dana osoba spełnia kryteria właściwe stanowisku pracy, o które się ubiega. Czy waszym zdaniem nowe technologie ułatwią pracę HR-owcom?

Betabrand rekrutuje

Z tym filmem rekrutacyjnym sklepu internetowego Betabrand wiąże się ciekawa historia. W reakcji na działania firmy HP, która nałożyła na swoich pracowników IT obowiązek noszenia ubrań w stylu smart casual sklep nagrał nietypowe wideo rekrutacyjne, które pokazuje kandydatom, że w Betabrand panuje bardzo swobodny dress code. Jak Wam się podoba ten pomysł?

Polecamy również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *