Przegląd mediów – październik #2

W drugim październikowym przeglądzie mediów przeczytacie o bezrobociu w Polsce, zwinnym zarządzaniu projektami, nagrodach za polecenia pracownicze i dowiecie się, czy employer branding się opłaca. Zapraszamy do lektury!

Wrzesień: jednocyfrowa stopa bezrobocia

Na rynku pracy mamy do czynienia z najniższą od 7 lat stopą bezrobocia. We wrześniu wyniosła ona dokładnie 9.9% – czytamy na stronie Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W odniesieniu do analogicznego okresu 2014 roku wskaźnik jest niższy o 1.6 punktu procentowego. To oznacza, że w coraz większym stopniu tworzy się rynek pracownika i znalezienie odpowiednich osób do pracy staje się coraz większym wyzwaniem. Oprócz branży IT dotyczy to również produkcji przemysłowej, logistyki oraz nowoczesnych usług dla biznesu.

Zwinny HR [cz.1]

Agile to pojęcie, które po raz pierwszy zostało użyte w 2001 roku. Odnosi się ono do metodyki zwinnego zarządzania projektami, przede wszystkim w zespołach programistycznych. Okazuje się jednak, że nie tylko – co udowadnia dział HR wrocławskiej firmy Objectivity. Pierwszą część artykułu na ten temat znajdziecie na portalu HRStandard.

Czy employer branding się opłaca? Jakie korzyści osiągają firmy z silną marką pracodawcy?

Pewnie często spotykacie się z takim pytaniem, gdy planujecie świadomie podejść do tematu employer brandingu w Waszych firmach. Agencja MJCC przygotowała bardzo ciekawą infografikę, która może okazać się przydatna w rozmowach z zarządem. A jak powszechnie wiadomo, najlepiej do decydentów przemawiają konkretne liczby.

roi-dziaa-employer-branding-1-638

Polecamy również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *