Przegląd mediów – maj #3

Piątek oznacza najnowszy przegląd nowinek branżowych – dziś znajdziecie w nim m.in. wideo z podsumowaniem rekrutacji 24h i artykuł o wpływie negatywnych wrażeń z rekrutacji na wyniki sprzedaży oraz dowiecie się, jaka jest najlepsza pora na rozmowę kwalifikacyjną.

Rekrutacja 24

Szacuje się, że nawet 85% kandydatów w Polsce nie otrzymuje feedbacku nt. przebiegu procesu rekrutacyjnego, w którym bierze udział. Nasz zespół sprawdził, czy przekazanie indywidualnej informacji zwrotnej kandydatom naprawdę zabiera tak dużo czasu, jak zwykło się sądzić. Powstał projekt „Rekrutacja 24h”, której celem było wyłonienie nowego zespołu zajmującego się sprzedażą telefoniczną. Obiecaliśmy, że każda osoba, która złoży swoją aplikację, otrzyma informację zwrotną – nawet jeśli nie będzie spełniała wstępnych oczekiwań. Przebieg całej akcji można zobaczyć tutaj.

Stracony kandydat = stracony klient

Głównymi winnymi negatywnego wrażenia dotyczących procesu rekrutacji są brak informacji zwrotnej, odwlekanie decyzji i zadawanie niemerytorycznych pytań podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Równocześnie jednak każdy niezadowolony kandydat to także potencjalny konsument produktów oferowanych przez firmę. Badania wykazują, że aż 58% kandydatów jest zniechęconych do zakupu produktów lub usług firmy, która źle prowadzi rekrutację. Skutkiem będzie negatywny wpływ oceny rekrutacji na proces zakupowy i wyniki sprzedaży. Więcej na ten temat w artykule.

Postaw na starszych!

Główny Urząd Statystyczny prognozuje, że w 2050 co trzeci Polak będzie miał 65 lub więcej lat. Równocześnie aż 76% polskich firm nie posiada odpowiednich programów pracowniczych dostosowanych do osób w wieku 50+. W czasach coraz większych wyzwań demograficznych i społecznych tylko wykwalifikowane kadry oraz wzajemne uzupełnianie się wiedzy i kompetencji seniorów oraz pokoleń Y i Z będą w stanie zapewnić rozwój polskim firmom. Przeczytajcie więcej o badaniu „Postawy pracodawców wobec seniorów na rynku pracy”.

Lektura dodatkowa:

And for those who want to know more:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *