Przegląd mediów – sierpień #1

Część sezonu urlopowego już za nami ;) Bez względu na to, czy jesteś jeszcze przed czy już po, zajrzyj do prasówki.

Miasto sprzymierzeńcem w rekrutacji i promocji wizerunku

Często słyszy się o tym, że miasto w którym przyszło pracodawcom rekrutować, jest nieatrakcyjne dla kandydatów i brakuje mu promocji. Zachęcam do współpracy z władzami miasta. Przykładem może być przedsięwzięcie Antala i Urzędu Miasta Łodzi we współpracy z lokalnymi pracodawcami branż technologicznych, którzy przygotowali bardzo przyjemny i wartościowy raport o mocnych stronach miasta, zapleczu edukacyjnym i potencjale zasobów specjalistów z branży IT. Jest bardzo merytorycznie. Są opisane wynagrodzenia, benefity i otoczenie biznesowe. Jak każde rozwijające się miasto, Łódź ma też obszary, nad którymi musi się jeszcze pochylić, ale tak wydany raport na pewno jest wartościową formą promocji i aktualizacji informacji o tym, co ją wyróżnia spośród innych miast i jakie ma perspektywy dla pracowników i pracodawców.

Raport: co zmienić w rekrutacji – uzupełnienie

Ostatnio zwróciliśmy uwagę na artykuł HBR o tym, jak obniżyć koszty rekrutacji i zwiększyć jej skuteczność, napisany na podstawie badań zrealizowanych przez InterviewMe. Warto przeczytać kolejny artykuł nawiązujący do tego badania, tym razem autorstwa InterviewMe – znajdziesz tam odpowiedzi na pytania: na co zwracają uwagę potencjalni pracownicy w ofertach pracy, jak bardzo opinie pracowników są dla nich ważne, czego brakuje na rozmowie kwalifikacyjnej i co decyduje o przyjęciu oferty pracy.

Złam rutynę nieefektywnych „nasiadówek”  

Spotkania międzydziałowe oraz inne tzw. „operatywki” zabierają średnio 37% czasu pracy. Niestety  znaczna część tego czasu jest uważana za stracony bezpowrotnie. Frustrację wywołuje też fakt, że nauczeni doświadczeniem współpracownicy zajmują się podczas zebrań swoja pocztą online i innymi mniej lub bardziej biznesowymi informacjami, a nie tym, co się dzieje na zebraniu. Jak wyjść z impasu nie tracąc dobrego nastroju i nie zamieniając się w zrzędę zebraniową? ;) Tradycyjnie branża nowych technologii idzie nam z pomocą również w kwestii pomysłów na podniesienie efektywności zebrań. Tym razem nie chodzi o kolejny gadżet czy aplikację. Sposób jest prosty tani i do tego zdrowy :) Przeczytasz o tym tutaj.

Polecamy również:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *