Przegląd mediów – marzec #2

Dziś piątek, więc czas na podsumowanie branżowych newsów z całego tygodnia! Dziś m.in. o kobietach sukcesu, bezbolesnym wdrażaniu nowych projektów i o tym, co będzie działo się w branży HR w 2017 roku.

Nawyki kobiet sukcesu

Nawiązując nieco do tematyki Dnia Kobiet, zacznę właśnie od kobiet, a konkretniej od kobiet sukcesu :) W jaki sposób motywują się do działania i realizowania wyznaczonych celów? Okazuje się, że rutyna nie zawsze oznacza nudę czy wypalenie zawodowe. Dla kobiet sukcesu często to właśnie ona jest kluczem do sukcesu. Codzienne „ładowanie baterii” w ciszy, wstawanie o świcie czy joga to tylko niektóre z ich sposobów. Po więcej odsyłam do artykułu Dagny Kurdwanowskiej.

HR w 2017 r.

Jak pokazują wyniki ankiety przeprowadzonej przez GoldenLine, w 2017 r. działania HR będą ukierunkowane głównie na budowanie relacji z pracownikami oraz usprawnienie komunikacji. Wynika to z potrzeby zwrócenia większej uwagi na to, jak pracownicy czują się w firmie. Budowanie zaangażowania pracowników i komunikacja wewnętrzna to kwestie, które wpłyną na codzienną pracę 66,7% badanych. Drugim najważniejszym zadaniem (wg 58,9%) będzie dbałość o komunikację z kandydatem oraz przyłożenie większej uwagi do tego, jakie odczucia wynoszą kandydaci z procesu rekrutacji. Direct search wskazany został przez badanych jako kluczowa technologia wspierająca pracę HR w tym roku (51,2%). Na drugim miejscu pojawiła się wideorekrutacja. Co jeszcze planują rekruterzy? Sprawdź :)

Bezbolesne wdrażanie nowych projektów

Wdrażanie nowych projektów często jest problematyczne i spotyka się z oporem ze strony tych, których w jakimś stopniu dotyczyć ma zmiana. Im więcej takich osób, tym jest trudniej. Szczególnie problematyczne mogą być projekty z obszaru zarządzania zespołem. Stanowi to spore wyzwanie dla menedżerów. Dlatego, aby nieco ułatwić to zadanie, zachęcam do zapoznania się z dziewięcioma koncepcjami wdrażania projektów HR. Dla zwiększenia prawdopodobieństwa sukcesu dozwolone są kombinacje przedstawionych koncepcji :)

Publikacja firmowych treści – bezinteresowna pomoc?

Grupa On Board Think Kong we współpracy z firmą badawczą SW Research przeprowadziła interesujące badanie, w którym poprosili uczestników o wskazanie maksymalnie trzech czynników, które przekonałyby ich do publikacji informacji związanych z firmą, w której pracują, na swoich prywatnych kanałach w social mediach. Co ciekawe, wśród najczęściej wybieranych czynników znalazła się m.in. nagroda materialna od firmy. Uczestnicy deklarowali też, że takie działania to przejaw lojalności wobec pracodawcy i poczucie, że pomaga się w jej promocji. Jakie jeszcze czynniki wymienili uczestnicy badania? Ilu z nich zupełnie nie wyobraża sobie publikowania firmowych treści na prywatnym profilu? Po szczegóły odsyłam do artykułu :)

Starcie pokoleń

O tym, że na rynek pracy wkraczają coraz młodsze osoby, pojawiają się nowe pokolenia, zapewne każdy słyszał. Wiąże się to z tym, że w firmie spotykają się osoby w różnym wieku, z różnymi potrzebami i oczekiwaniami. Potrzeby te wynikają nie tylko z wieku pracowników, ale też ze specyfiki czasów, w których się wychowywali. Zróżnicowanie pokoleń często wywołuje trudne, konfliktowe sytuacje, co nie ułatwia pracy menedżerom – na całe szczęście, są sposoby na poradzenie sobie z takimi niedogodnościami :) Magdalena Siwińska, Ekspert HR Polska ds. rozwoju osobistego, w swoim artykule dzieli się spostrzeżeniami i zasadami, które mogą ułatwić to zadanie.

Zajrzyj również tutaj:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *