Przegląd mediów – marzec #4

Jak co piątek czeka na was garść ciekawych newsów z całego tygodnia – dziś przeczytacie m.in. o dbaniu o dane kandydatów, raporcie na temat rotacji pracowników, ciekawej akcji rekrutacyjnej i wykorzystaniu technologii w nagradzaniu pracowników.

Rzecz o rekrutacji, komunikacji i … danych

Ile razy zdarzyło wam się dostać (nie wspomnę o wysłaniu) e-maila z nieukrytymi adresami do innych odbiorców? Osobiście dostaję je kilka razy w roku i zawsze zastanawiam się, jaka mogła być przyczyna: pośpiech, błąd? Taka sytuacja zdarzyła się niedawno jednej z rekruterek, gdy wysłała oferty pracy do swoich kontaktów w branży IT i nie ukryła 519 adresatów. Historia miała swój dalszy ciąg – sprawdźcie. Myślę, że zobaczycie ten case jeszcze nie raz w tym roku, przy tematach budowania marki osobistej rekrutera.

Rotacja i walka o talenty

Jak wynika z badania KPMG „Key Employer Challenges – jak firmy w Polsce budują doświadczenie pracownika?”, w ciągu najbliższych 24 miesięcy najważniejszym obszarem w zakresie zarządzania kapitałem ludzkim będzie utrzymanie pracowników. Wyzwanie to jest priorytetem dla 77 proc. zarządzających działami personalnymi i 73 proc. członków zarządów. Tylko 4 proc. respondentów nie wymieniło utrzymania pracowników jako kluczowego elementu polityki personalnej w 2017 roku. Cały raport do przeczytania tutaj. Czy w waszych firmach utrzymanie pracownika też będzie w tym roku priorytetem?

Indeks szczęścia w pracy. 3 sposoby na uszczęśliwienie pracowników

Jak pokazują wyniki tegorocznego badania Universum: Global Workforce Happiness Index, Polacy znajdują się w trzeciej dziesiątce (28. miejsce) zestawienia najszczęśliwszych pracowników na świecie. Kim są szczęśliwi pracownicy? Są oni zaangażowani w swoje obowiązki, lojalni i chętnie polecają swoją firmę innym kandydatom. W kontekście wspomnianego wyżej badania KPMG warto wiedzieć, jakie są sposoby na uszczęśliwienie pracowników. Trzy z nim omawia na swoim blogu Maja Gojtowska, zachęcam do lektury.

Technologia i nagradzanie pracowników?

Aplikacja mobilna, wirtualne monety i maszyna vendingowa z prezentami, która komunikuje się ze smartfonem. Połączenie tych elementów może dać nową jakość na linii pracodawca – pracownik oraz uatrakcyjnić różnego typu wydarzenia. Netizens stworzył nietypowy system nagradzania. Firma poszukiwała rozwiązania, które podniesie satysfakcję pracownika oraz sprawi, że osoba zatrudniona w firmie poczuje się realnie doceniona. System miał dawać szansę każdemu na natychmiastowe odwdzięczenie się za pomoc oraz wsparcie. Dodatkowo miał wprowadzić element grywalizacji i oraz łączyć dwa światy – offline oraz online. Przeczytaj więcej tutaj.

 

Przeczytaj więcej:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *