Czy employer branding musi budzić emocje?

Najlepsi pracodawcy udowadniają, że tak! Emocje w employer brandingu były tematem przewodnim konferencji Employer Branding Management Summit 2017, która odbyła się 8 czerwca 2017 r. w Warszawie.

Praktycy i miłośnicy employer brandingu już po raz szósty spotkali się na konferencji w całości poświęconej tematyce budowania marki pracodawcy. Zaproszeni prelegenci podzielili się swoją wiedzą, odpowiadając na pytanie będące głównym tematem konferencji, a także pokazując najlepsze praktyki employer brandingowe, trendy i narzędzia przydatne w pracy eb-owca.

Konferencję otwarła Anna Macnar, CEO HRM Institute, inicjatorka i organizatorka wydarzenia, która przedstawiła najważniejsze trendy z Raportu Employer Branding w Polsce 2017. Pełna wersja Raportu będzie do pobrania od 30 czerwca 2017 r. ze strony www.hrminstitute.pl/raport-employer-branding.

Kto wybiera pracodawcę – rozum czy serce?

Na to pytanie odpowiedział Profesor Dariusz Doliński z Uniwersytetu SWPS we Wrocławiu, który przedstawił od strony naukowej zagadnienia związane z właściwościami ludzkiego mózgu, a także pokazał jak można wykorzystać tę wiedzę w praktyce.

O tym, że strategia „na Mi-sia” jest nieskuteczna, a znacznie lepszą metodą jest mierzenie, badanie i dostarczanie rzetelnych argumentów, przekonywała Joanna Tonkowicz z Deloitte. Jak sprawić, żeby pracownicy kochali swoją pracę?  Zdaniem Katarzyny Zadrożnej z AmRest, rozwiązaniem jest zaangażowanie pracowników. A zaangażowanie = emocje!

Anna Borzeszkowska, Dyrektor HR Mondi Group, zaproponowała uczestnikom ćwiczenia na tzw. uważną ubecność, a także przekonywała, że tzw. uważna obecność przynosi korzyści zarówno pracodawcom, jak i pracownikom.

Daniel Ziegl z Peek & Cloppenburg pokazał jak wygląda budowanie marki pracodawcy w branży modowej. A Katerina Beute i Patrycja Kowalczyk z Heineken Global Shared Services opowiedziały o Go Places – pierwszej globalnej kampanii employer brandingowej firmy Heineken. Jak zrobić z płacy podstawowej benefit? Dominika Kotuła-Gibas oraz Małgorzata Jurkiewicz z Blue Media przekonywały, że warto do tego używać innowacyjnego narzędzia, jakim jest zaliczkomat.

Social employer branding

W części narzędziowej Konferencji można było posłuchać wskazówek Marek Spadło z Bee Production na temat tworzenia filmu wizerunkowego lub rekrutacyjnego.

Z kolei Rahim Blak z click community przekonywał, że media społecznościowe to najlepsze miejsce do rekrutacji pracowników, a także budowania marki pracodawcy. Rahim Blak podkreślał, że atmosfery firmy nie da się pokazać w ogłoszeniu rekrutacyjnym, a w mediach społecznościowych jak najbardziej tak.

Najlepsze praktyki employer brandingowe w Polsce

Zwieńczeniem konferencji była gala konkursu Employer Branding Excellence Awards 2017, którego celem jest wyłanianie, nagradzanie i pokazanie najlepszych praktyk EB w Polsce. W tym roku przyznano nagrody w siedmiu kategoriach: Strategia Employer Branding; Kampania Internetowa; Kampania Rekrutacyjna Offline; Wewnętrzna Kampania Wizerunkowa; Innowacja Employer Branding, Film rekrutacyjny/wizerunkowy (nowość) oraz Strona/zakładka kariery/landing page (nowość).

Nagrody i wyróżnienia w poszczególnych kategoriach otrzymali:

Kategoria Strategia EB
PwC Polska – zwycięzca
Fujitsu Poland – zwycięzca
eEngine Software House – wyróżnienie

 

Kategoria Kampania rekrutacyjna off-line
STX Next – zwycięzca
Deloitte – wyróżnienie
Citi w Polsce – wyróżnienie
Accenture Polska – wyróżnienie

 

Kategoria Kampania internetowa
PURO Hotels – zwycięzca
Future Processing – wyróżnienie
Accenture Polska – wyróżnienie
Yameo – wyróżnienie

 

Kategoria Wewnętrzna kampania wizerunkowa
Luxoft Poland – zwycięzca
VELUX – wyróżnienie
PKN ORLEN – wyróżnienie
Kuehne + Nagel wyróżnienie
AmRest – wyróżnienie

 

Kategoria Innowacja EB
Capgemini Polska – zwycięzca
Schneider Electric Careers – wyróżnienie
Kuehne + Nagel – wyróżnienie

 

Kategoria Strona/zakładka kariery / Landing page
Vivid Games – zwycięzca
Future Processing – wyróżnienie
Eurocash – wyróżnienie
eEngine Software House – wyróżnienie

 

Kategoria Film rekrutacyjny / wizerunkowy
Codewise – zwycięzca
Infosys Poland – wyróżnienie
Future Processing – wyróżnienie

 

Gratulujemy wszystkim nagrodzonym i wyróżnionym!

Już dziś zapraszamy wszystkich miłośników employer brandingu na EBM Summit 2018. Termin zostanie ogłoszony już wkrótce na stronie www.ebsummit.pl

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *