Monika Grabczewska

Junior Client Partner w Employer Branding Institute.

Wpisy autora

A czy ty lubisz swoją pracę? Case study Pracuję Bo Lubię

2017/09/18, Monika Grabczewska

Według badań Sedlak&Sedlak swojej pracy nie lubi aż ⅔ Polaków! Postanowiliśmy to sprawdzić w warszawskim zagłębiu korporacji. Wczesnym rankiem ekipa PracujeBoLubie.pl wraz ze sportową drużyną Decathlonu (które wbrew statystykom lubią swoją pracę) postanowiły sprawdzić, czy rzeczywiście są w mniejszości.

Policzyliśmy się z Mordorem

O naszych planach dotyczących Mordoru opowiedzieliśmy w radio Kampus i na Facebooku, a z samego rana pojechaliśmy do korpozagłębia – z dużym entuzjazmem i uśmiechem, w kolorowych koszulkach i z transparentami rozdawaliśmy wlepki, życząc ludziom udanego dnia w pracy. Naszym celem było wprowadzić trochę radości i kolorów do sztywnego świata garniturów i garsonek. Zapytaliśmy kilka osób, czy lubią swoją pracę i liczyliśmy uśmiechy przechodniów! Dzięki naszemu eksperymentowi uśmiechnęło się aż 3000 osób! Uważamy to za duży sukces – Polacy udowodnili, że nie są odporni i dali się przez nas zarazić. Niestety gorzej było z odpowiedziami na nasze pytanie. Statystyka wskazana w badaniach Sedlak&Sedlak potwierdziła się :( Twierdząco na to pytanie odpowiedziało jedynie 29% przechodniów. Wyniki bardzo nas zasmuciły, ale jednocześnie zmotywowały do dalszych działań, dając potwierdzenie, że jesteśmy potrzebni! Nie poddajemy się i spróbujemy zmieniać podejście Polaków do pracy. W końcu nie bez przyczyny nazywamy się PRACUJĘ BO LUBIĘ i naszym największym marzeniem i celem jest to, aby każdy bez zastanowienia mógł powiedzieć, że LUBI SWOJĄ PRACĘ.

 

Niby nic, a jednak ;)

Nasza akcja została zauważona i doceniona. Relację udostępnioną przez nas na portalu YouTube wyświetlono ponad 50 000 razy! O naszej akcji również opowiedzieliśmy w Czwórce Polskiego Radia, podczas  audycji „Czat Czwórki”. Aby sprawdzić, do ilu osób dotarło nasze przedsięwzięcie, zsumowaliśmy wszystkie drogi, którymi komunikowaliśmy naszą kampanię i okazało się, że dotarliśmy do ponad 1,1 mln osób! I jak tu nie lubić swojej pracy? Dodatkowo dzięki kampanii promującej ambient na stronie pracujebolubie.pl przybyło 30 000 nowych unikalnych użytkowników. Wygenerowała ona również około 2000 kliknięć (z czego ¼ z retargetingu). Zgłosiło się do nas wielu nowych pracodawców, dla których ważne jest dobre samopoczucie pracowników i chcą, aby ich podwładni z naszą pomocą codziennie przychodzili do pracy z uśmiechem na twarzy, a także żeby z nim wychodzili. Uważamy to za wielki sukces i cieszymy się, że mamy wpływ na szczęście Polaków :)

To nie pierwsza ani nie ostatnia nasza akcja

To nie pierwszy raz, kiedy ekipa #Pracujebolubie.pl wyszła na ulicę. W listopadzie 2016 ekipa PBL przeprowadziła akcję „Piątki w poniedziałki!”. Kampania miała na celu poprawienie z samego rana znienawidzonych przez wszystkich poniedziałków. Czy się udało? Oczywiście! Polacy po raz pierwszy udowodnili nam wtedy, że bardzo łatwo zarazić ich uśmiechem. W tym roku również nas nie zawiedli! Bądźcie czujni i śledźcie nasze plany, bo może niedługo zawitamy w Twoim biurze?

Dlaczego Pracujebolubie.pl?

#pracujebolubie jest projektem Employer Branding Institute, mającym na celu propagowanie kultury pracy oraz pozytywnej kariery. Pracujebolubie.pl inspiruje i stwarza pole do motywowania pracowników. Przyznaje także tytuł Fajnego Pracodawcy, oraz – po dokonaniu audytu – wyróżnienie I Love My Job Winner. Niełatwo jest je zdobyć, ponieważ kontrola jest naprawdę szczegółowa i angażująca pracowników, dlatego klienci chętnie chwalą się tytułem. Różowe koszulki i uśmiechy  w żadnym wypadku nie wykluczają rzetelności i bazowania przede wszystkim na wiedzy i doświadczeniu.

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.