Małgorzata Wojciekiewicz

Strategic Client Manager w GoldenLine.

Wpisy autora

Przegląd mediów – grudzień #1

W dzisiejszej prasówce przeczytacie nieco o jawności wynagrodzeń, spadku zaangażowania pracowników na rynku i obejrzycie zabawny i nieco przerażający filmik o różnicach pokoleniowych. Enjoy!

Jawność wynagrodzeń na rynku pracy

O jawności w wynagrodzeniach mówi się dużo. Firmy coraz częściej przekonują się do tego, aby o tym rozmawiać, przygotowywać politykę wewnątrz i zamieszczać widełki wynagrodzeń w ofertach pracy. Wciąż w tym temacie jest do zrobienia dużo. Ostatnia kampania na Wykopie „Nie ma tabu. Pisz za ile!” oparła się nawet o Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Jawność wynagrodzeń w Polsce to zauważalny problem, który utrudnia rekrutację zarówno kandydatom, jak i rekruterom. Czy kwestie legislacyjne pomogą go przezwyciężyć, czy HR musi sam zmierzyć się z tym Goliatem przeczytacie TU. Jakie jest wasze zdanie na ten temat?

Dlaczego zaangażowanie pracowników spada?

Niedaleko wynagrodzeń „leży” zaangażowanie pracowników w Polsce. AON przygotował raport, który warto poznać. Dowiecie się m.in. jakie czynniki powodują największy od lat spadek zaangażowania wśród pracowników i jak to wygląda w innych krajach. Oczywiście jednym z czasowych rozwiązań może być zatrudnianie tańszych pracowników ze Wschodu, ale czy Polska będzie w stanie ich zaangażować i zatrzymać przy kilkukrotnie większej pensji dostępnej tuż za zachodnią granicą? Zaangażowanie na rynku pracownika, z którym mamy niewątpliwie do czynienia, to słowo klucz, nad którym rynek pracy też ma sporo do zrobienia.

Employer branding nie tylko dla dużych firm

Wizerunek pracodawcy zaczyna się zawsze w tym samym miejscu, czyli wewnątrz firmy. W kolejnych etapach dobry pracodawca przygotowuje wiarygodne i spójne ze swoja kulturą ogłoszenia. Jeśli nie jesteś zadowolony ze spływu aplikacji lub proces zaczyna być coraz bardziej czasochłonny, to zacznij swój audyt od podstaw, o których pisze Ula Zając-Pałdyna. Nie idź na łatwiznę zrzucania winy na czynniki zewnętrzne tylko skup się na tym, co myśli i czuje twoja grupa docelowa, jak szuka pracy i gdzie trafia na twoją ofertę. Czy umiałbyś zachęcić do poznania swojej firmy kogoś, kto nie szuka aktywnie pracy, ale ma kluczowe kompetencje dla rozwoju twojego biznesu? O czym jeszcze warto pamiętać, przeczytasz TU.

Starcie pokoleń w formie wideo

Na koniec humorystyczny, ale też z lekkim dreszczykiem firm, który w tym tygodniu chyba obiegł już większość sieci. Oglądając ten film czuję huśtawkę emocji ;-) Różnice pokoleniowe to kolejne wyzwanie, z którym rynek pracy będzie się mierzył, ale o zgrozo ;-) w tym wypadku czuję większą więź z pokoleniem 50+. Obejrzyj!

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.