Iwona Soroko-Pasiroska

Strategic Client Manager w GoldenLine.

Wpisy autora

Przegląd mediów – lipiec #1

Przed weekendem sprawdźcie, co nowego słychać na rynku pracy – kogo najczęściej poszukują rekruterzy, jakie są najnowsze trendy w miejscach pracy i jak ma się RODO do działań wizerunkowych.

Masz wiadomość… od rekrutera

W II kwartale 2018 roku 105 547 użytkowników posiadających profil na serwisie GoldenLine.pl otrzymało wiadomość od rekrutera. Największy odsetek wiadomości, czyli 15% wszystkich wysłanych, skierowany był do specjalistów z branży IT-Rozwój oprogramowania. Na drugim miejscu uplasowali się kandydaci z branży Finanse/Ekonomia i Inżynieria (po 11%). Na kolejnym znalazła się Sprzedaż (10%). Więcej informacji znajdziecie w artykule.

Gorące lato w rekrutacji

Zapotrzebowanie na pracowników utrzymuje się stale na wysokim poziomie. Odległe wydają się czasy, gdy w wakacje spadała ilość rekrutacji prowadzonych przez pracodawców.

Właśnie ukazał się raport Niedobór talentów Manpower Group, w którym ok 30% pracodawców mówi o większych trudnościach  w pozyskiwaniu pracowników niż przed rokiem. Największe braki pracowników, we wszystkich regionach w Polsce, obserwuje się na stanowiskach fizycznych. Na drugim miejscu znaleźli się kierowcy oraz operatorzy produkcji i maszyn. Z największymi trudnościami w pozyskiwaniu pracowników mierzą się firmy zlokalizowane w Polsce północnej (definiowanej w raporcie jako woj. kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i pomorskie).

Trendy w miejscach pracy 2018

Jakie czynniki kształtują przyszłość rynku pracy? Czym charakteryzuje się najmłodsze pokolenie pracowników urodzonych po 1995 roku, które już w 2020 roku będzie stanowiło 24% wszystkich pracujących? Jak budować zespoły, które będą osiągać lepsze wyniki finansowe ? O głównych trendach, w tym również o odpowiedzialności i bezpieczeństwie przeczytacie w najnowszym raporcie Global Workplace Trend 2018.

Bezpieczeństwo w rekrutacji

Skoro mówimy o bezpieczeństwie, to w niespełna 2 miesiące po wdrożeniu RODO mimowolnie nasuwa nam się skojarzenie z nową polityką ochrony danych osobowych. Co RODO ma wspólnego ma z employer brandingiem? Okazuje się, że sporo wnosi w doświadczenia kandydata. W finale dobre wewnętrzne zarządzanie danymi kandydatów przez pracodawców, stwarza też szanse rekrutacyjne. Zapraszam do artykułu  Mai Gojtowskiej.

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.