Przegląd mediów – lipiec #1

Przed weekendem sprawdźcie, co nowego słychać na rynku pracy – kogo najczęściej poszukują rekruterzy, jakie są najnowsze trendy w miejscach pracy i jak ma się RODO do działań wizerunkowych.

Masz wiadomość… od rekrutera

W II kwartale 2018 roku 105 547 użytkowników posiadających profil na serwisie GoldenLine.pl otrzymało wiadomość od rekrutera. Największy odsetek wiadomości, czyli 15% wszystkich wysłanych, skierowany był do specjalistów z branży IT-Rozwój oprogramowania. Na drugim miejscu uplasowali się kandydaci z branży Finanse/Ekonomia i Inżynieria (po 11%). Na kolejnym znalazła się Sprzedaż (10%). Więcej informacji znajdziecie w artykule.

Gorące lato w rekrutacji

Zapotrzebowanie na pracowników utrzymuje się stale na wysokim poziomie. Odległe wydają się czasy, gdy w wakacje spadała ilość rekrutacji prowadzonych przez pracodawców.

Właśnie ukazał się raport Niedobór talentów Manpower Group, w którym ok 30% pracodawców mówi o większych trudnościach  w pozyskiwaniu pracowników niż przed rokiem. Największe braki pracowników, we wszystkich regionach w Polsce, obserwuje się na stanowiskach fizycznych. Na drugim miejscu znaleźli się kierowcy oraz operatorzy produkcji i maszyn. Z największymi trudnościami w pozyskiwaniu pracowników mierzą się firmy zlokalizowane w Polsce północnej (definiowanej w raporcie jako woj. kujawsko-pomorskie, warmińsko-mazurskie i pomorskie).

Trendy w miejscach pracy 2018

Jakie czynniki kształtują przyszłość rynku pracy? Czym charakteryzuje się najmłodsze pokolenie pracowników urodzonych po 1995 roku, które już w 2020 roku będzie stanowiło 24% wszystkich pracujących? Jak budować zespoły, które będą osiągać lepsze wyniki finansowe ? O głównych trendach, w tym również o odpowiedzialności i bezpieczeństwie przeczytacie w najnowszym raporcie Global Workplace Trend 2018.

Bezpieczeństwo w rekrutacji

Skoro mówimy o bezpieczeństwie, to w niespełna 2 miesiące po wdrożeniu RODO mimowolnie nasuwa nam się skojarzenie z nową polityką ochrony danych osobowych. Co RODO ma wspólnego ma z employer brandingiem? Okazuje się, że sporo wnosi w doświadczenia kandydata. W finale dobre wewnętrzne zarządzanie danymi kandydatów przez pracodawców, stwarza też szanse rekrutacyjne. Zapraszam do artykułu  Mai Gojtowskiej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *