Agata Puta

HR Researcher w GoldenLine.

Wpisy autora

Jak zrekrutować handlowca?

2018/09/25, Agata Puta

Handlowcy są grupą kandydatów, którą coraz częściej trudno jest zrekrutować. A dobry pracownik w dziale sprzedaży wpływa nie tylko na wynik finansowy firmy, ale i na zadowolenia klientów, a tym samym opinię firmy na rynku.

Handlowiec to osoba, której kompetencje łączą nie tylko wiedzę z zakresu sprzedaży i negocjacji, ale i odpowiednie kompetencje miękkie i wysokie umiejętności interpersonalne – często jest nie tylko sprzedawcą, ale i konsultantem. Na obecnym rynku pracownika pracodawcom jest coraz trudniej dotrzeć do odpowiednich kandydatów i muszą dokładać starań, aby pozyskać i zatrzymać na dłużej dobrego handlowca. Jak pozyskać osobę do działu sprzedaży i jakie informacje umieścić w ofercie, aby zwrócić jej uwagę?

Zdecydowanie najważniejszą dla handlowca informacją w ofercie pracy jest wynagrodzenie podstawowe (czy w ogóle występuje oraz ile wynosi) oraz prowizja. Równie ważne są kwestie ewentualnych nadgodzin i pracy w weekendy, a także to, czy w takich przypadkach stawka się zmienia. Jeśli w ofercie występuje informacja na temat delegacji krajowych/zagranicznych, istotna jest również ich częstotliwość. W przypadku osób pracujących na terenie regionu ważna może być informacja o samochodzie służbowym – czy pracodawca go zapewnia, a jeśli tak, to jaki model? Jeśli nie – czy rozliczane są kwestie paliwa? Handlowcy zwracają również uwagę na formę zatrudnienia przedstawioną w ofercie pracy.

Ze strony specjalistów ds. sprzedaży często padają pytania o stawiane cele sprzedażowe. Ważną informacją dla kandydata może być też baza klientów – czy jest gotowa, czy niezbędne będzie stworzenie jej od podstaw. Zachętą dla kandydata może być też ciekawe portfolio klientów. Potencjalny pracownik może być też ciekaw, czy pracodawca oferuje szkolenia sprzedażowe wewnętrzne lub zewnętrzne – warto zamieścić taką informację w ofercie pracy.

Istotne jest więc nie tylko wynagrodzenie i prowizje, ale również kwestie takie jak forma umowy, samochód służbowy czy szkolenia. Umieszczenie takich informacji w ofercie pracy może skłonić kandydata do aplikowania, skrócić czas rekrutacji i wesprzeć budowanie pozytywnego candidate experience.

 

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.