Magdalena Ostrowska

Advertising & Employer Branding Project Manager w Pracowni EB GoldenLine.

Wpisy autora

Przegląd mediów – listopad #2

Zestawienie najciekawszych artykułów z całego tygodnia już na Was czeka! :) Dzisiaj o employer brandingu w pigułce, rozmowach o pieniądzach i wzrostach na rynku pracy.

Branżowe podium

GUS przygotował opracowanie, z którego wynika, że są branże, w których wzrost liczby pracowników w porównaniu do 2013 roku wyniósł ponad 30%.  Wzrosty odnotowano w sektorach informacja i komunikacja, ale nie tylko. Tendencje wzrostowe zanotowały również takie obszary jak administrowanie i działalność wspierająca. To nie wszystko, branże: handel, naprawa pojazdów samochodowych, transport i gospodarka magazynowa, zakwaterowanie i gastronomia oraz informacja i komunikacja również odnotowały wzrosty. Analizując liczbę przyjęć do pracy pod względem terytorialnym, najwięcej osób przyjęto do pracy w województwach: mazowieckim (24,3%), śląskim i wielkopolskim (11,7%). Tutaj znajdziecie więcej informacji m.in. o tym, w których branżach zauważono największe spadki oraz syntezę osób pracujących w naszej gospodarce.

Employer branding – pigułka wiedzy

W obszernym artykule Ula Zając-Pałdyna z bloga HR na obcasach przedstawia istotę wizerunku pracodawcy. Omawia motywy tworzenia marki pracodawcy w konfrontacji z rynkiem pracy, na który wpływ ma szereg czynników. Autorka komentuje ujęte w fachowych publikacjach pojęcia wizerunku pracodawcy. Wskazuje, że jest to ciągle obszar, który budzi wiele niejasności. Przedstawia modele budowania wizerunku, zarówno koncepcje działań do wewnątrz firmy, jak i na zewnątrz przedsiębiorstwa. W artykule dokładnie zostały wypunktowane i opisane narzędzia i nośniki, które powinny być stosowane w obszarze budowania marki pracodawcy. Do Waszej dyspozycji cały artykuł, który znajdziecie pod tym linkiem.

 

Ile Pan/Pani chce zarabiać?

To jedno z najtrudniejszych pytań podczas rozmowy rekrutacyjnej. Z reguły kandydaci wiedzą, że pracodawca będzie pytał o oczekiwania finansowe, a mimo wszystko pytanie to wywołuje stres. Jak to wygląda od strony kandydata i pracodawcy opisuje Lena Kruk-Pielesiak. Autorka zwraca uwagę, że najgorzej mają młodzi ludzie, którzy dopiero wchodzą na rynek pracy. Trudno im bez doświadczenia podać właściwe oczekiwania finansowe. Na szczęście są rozwiązania, które mogą pomóc młodym w pokonaniu tych trudności. Jest jeszcze druga strona medalu, jawność wynagrodzeń. Transparentność wynagrodzeń jest coraz częściej sygnalizowana przez kandydatów i rynek pracy. Więcej o tym, jak pieniądze rządzą rynkiem HR przeczytacie w artykule.

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.