Iwona Soroko-Pasiroska

Strategic Client Manager w GoldenLine.

Wpisy autora

Przegląd mediów – listopad #3

Piątek witamy obszerną prasówką z nowinkami o rynku pracy i nie tylko. Dziś o najnowszych danych dot. bezrobocia, innowacyjnych projektach rekrutacyjnych i kreatywnym onboardingu. Zaczynamy!

Bezrobocie bez zmian

Najnowsze statystyki GUS potwierdzają bardzo dobrą kondycję polskiego rynku pracy, który wciąż bije rekordy. W październiku br. średnia stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła tyle samo, co miesiąc wcześniej: 5,7%. Tak niskiego bezrobocia nie było od 1990 roku. W poszczególnych województwach stopa bezrobocia kształtowała się w granicach od 3,1 proc. w wielkopolskim do 9,9 proc. w warmińsko-mazurskim. Szczegółowe informacje znajdziecie w materiale.

Innowacyjna rekrutacja

Pracodawcy stale konkurują o specjalistów niektórych branż. To sprawia, że prześcigają się w pomysłach na pozyskiwanie i rekrutację kandydatów. Kreatywny pomysł rekrutacyjny zrealizowała we wrześniu br firma KDM – pracodawca o duńskich korzeniach. Projekt „Shall we have a ride?” dedykowany był specjalistom IT, których zaproszono na spotkanie rekrutacyjne podczas przejażdżki nowoczesnym modelem Tesli. Pierwszym etapem był staranny wybór kandydatów, którym wysłano imienne zaproszenia wraz z linkiem kierującym do spersonalizowanej strony internetowej, nawiązującej do doświadczeń zawodowych tej osoby.

Projekt zakładał skrócenie procesu rekrutacji i eliminację etapu rozmowy z rekruterem. W czasie jazdy kandydaci mieli możliwość porozmawiania  ze swoim potencjalnym przełożonym o tym, co najbardziej ich interesuje: technologiach, programowaniu i projektach realizowanych przez KDM.

Projekt został nagrodzony w konkursie Siła Przyciągania organizowanym przez Bonnier Business. Szczegóły znajdziecie w artykule.

Powitanie i onboarding

Skoro zrekrutowaliśmy najlepszego kandydata, to nadszedł czas, by powitać nowego pracownika i wdrożyć go w naszą organizację. Zachęcam Was do lektury materiału Mai Biernackiej na temat 2 wyjątkowych przypadków: niestandardowego powitania nowych pracowników w agencji reklamowej FCB Bridge2Fun i intensywnego onboardingu, po którym firma Zappos proponuje kandydatowi pożegnalną gratyfikację, jeśli ten nie zdecyduje się pozostać w firmie.

Rosnące zaangażowanie pracowników

Ciekawie nam się dziś układa przegląd mediów. Mamy wzmiankę o rynku pracy, na którym rekrutujemy kandydata. Następnie witamy nową osobę i wdrażamy do pracy.

I cóż nasz nowy pracownik widzi po wejściu do organizacji? Generalizując i opierając się na raporcie Aon Best Employers 2018 – widzi bardziej zaangażowanych pracowników. Aż 54 z 74 badanych aspektów środowiska pracy odnotowało wzrost w porównaniu do roku 2017. Jest to znacząca zmiana tendencji zaobserwowanej w 2017 roku – kiedy to 71 na 74 aspekty zostały ocenione niżej.

Wydaje się więc, że jako pracownicy bardziej zauważamy starania naszych pracodawców, co przekłada się pozytywnie na zaangażowanie w pracę.

Szeroki komentarz i ocenę poszczególnych aspektów życia zawodowego pracowników znajdziecie tutaj.

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.