Katarzyna Małkowska

Starszy Specjalista ds. Marketingu B2B w GoldenLine.

Wpisy autora

Zwycięzcy konkursu EB Kreator 2018

28 marca 2019 podczas uroczystej Gali zostały ogłoszone wyniki konkursu EB Kreator, organizowanego przez GoldenLine. To już piąta odsłona największego i najbardziej prestiżowego konkursu employer branding w Polsce. W tej edycji wzięło udział 79 pracodawców, przesyłając łącznie 148 zgłoszeń. Statuetkę i tytuł EB Kreator 2018 otrzymały ostatecznie firmy: DGS Poland / DGS Business Services, IKEA Retail, Dunning, Kruger & Associates, FFW Communication, PwC Polska, McDonald’s Polska oraz Lidl. 

Do konkursu EB Kreator firmy zgłaszały swoje projekty w 7 kategoriach: „Zakładka kariera”, „Wideo wizerunkowo-rekrutacyjne”, „Kampania w social media”, „Akcja rekrutacyjna”, „Kampania employer branding”, „Wewnętrzna kampania employer branding” oraz „Ogłoszenie rekrutacyjne”. O wyborze zwycięzców zadecydowało Jury w składzie: Adam Wąsik (Pracownia EB GoldenLine), Szymon Motławski (Pracownia EB GoldenLine), Zyta Machnicka (Lightness), Katarzyna Młynarczyk (Socjomania), Urszula Zając-Pałdyna (HR na obcasach), Marta Pawlak – Dobrzańska (Great Digital), Iwona Grochowska (Nais).

Partnerem głównym konkursu była firma Brain Academy dla Firm. Jest to projekt, który dba o to, by całe zespoły lepiej i zdrowiej wykorzystywały potencjał swoich mózgów. Jednocześnie Brain Academy to mocne fundamenty dobrego employer brandingu, który będąc nowoczesnym benefitem, wyróżnia firmę i przyciąga świadomych pracowników.

Najlepsza zakładka kariera

W kategorii zakładka kariera wyróżnione zostały firmy:

  • DGS Poland / DGS Business Services
  • Landingi.pl
  • Cinkciarz.pl

Statuetkę EB Kreatora otrzymała firma DGS Poland / DGS Business Services. Jury doceniło zakładkę karierową  przede wszystkim za podejście do tematu, realizację i autentyczność. A także za kompletną wiedzę o firmie, którą kandydat dostaje na zakładce kariera. Jej nowa wersja, stworzona w wyniku zwiększonych potrzeb rekrutacyjnych, miała promować silną markę pracodawcy i pokazać EVP. Na stronie pojawiło się ponad 20 filmów i 150 zdjęć z pracownikami oraz 2  wirtualne wycieczki po firmie. W ciągu pierwszego miesiąca liczba odsłon wzrosła pięciokrotnie w porównaniu do poprzedniej wersji strony, a wynik ankiety ewaluacyjnej zrealizowanej wśród pracowników i kandydatów wyniósł powyżej 4 na skali od 1 do 5.

Najlepsze wideo wizerunkowo-rekrutacyjne

W tej kategorii nominacje do nagrody otrzymał firmy:

  • IKEA Retail
  • Jeronimo Martins Polska
  • Arla Global Shared Services
  • Zakłady Mięsne Henryk Kania
  • Agora

Film wizerunkowo-rekrutacyjny IKEA Retail uzyskał najwyższą ocenę Jury za świetną produkcję pokazującą wartości i wyjątkową kulturę firmy. To także wideo, które odpowiada na potrzeby i oczekiwania współczesnych ludzi dotyczących miejsca pracy, w tym świadomego decydowania o wyborze pracodawcy.

Najlepsza kampania social media

Za najlepszą kampanię w mediach społecznościowych wyróżniono firmy:

  • PwC
  • Jysk
  • PZU
  • Ikea Retail
  • Capgemini Polska

Firma PwC, szukając konsultantów do działu audytu, zrealizowała kampanię rekrutacyjną w formie vloga. Jego bohaterka pokazała, jak wygląda życie w audycie – czyli zadania, zespół, biuro i benefity, a także co robi po pracy. Poza odcinkami vloga przyszli audytorzy mogli zapoznać się ze słownikiem pojęć z tej dziedziny i zobaczyć przykładowe zadania audytorskie. Kampania zakończyła się eventem dla kandydatów, po którym zaofertowano 55 nowych osób. Jury doceniło projekt nie tylko za wyniki, ale również za jego świetne dopasowanie do grupy docelowej, oparcie kampanii o codzienność pracy i pokazanie przede wszystkim jej autentycznego charakteru.

Najlepsza akcja rekrutacyjna

W kategorii ‚najlepsza akcja rekrutacyjna’ nominowano firmy:

  • McDonald’s Polska
  • Volvo Polska
  • PwC
  • KMD Poland
  • Performante

Najlepszą akcję rekrutacyjną przeprowadziła sieć gastronomiczna McDonald’s Polska, która przygotowała spersonalizowaną minikampanię, opartą na insightach grupy docelowej. Akcja została doceniona przede wszystkim za dobrze przygotowaną kampanię i świetne rozpoznanie potrzeb grupy docelowej.

Najlepsza kampania employer branding

Za najlepszą kampanię employer branding nominacje otrzymały firmy:

  • PwC
  • IKEA Retail
  • PZU
  • Arla Global Shared Services
  • FABRYKI MEBLI FORTE

Kampania EB firmy PwC to Asior Vlog – forma wideobloga umożliwiła pokazanie, jak wygląda codzienna praca w audycie, podróż do biura, poranna kawa, a także cały proces rekrutacji. Zwieńczeniem akcji był event połączony z grą rekrutacyjną, w trakcie którego kandydaci mogli przeprowadzić audyt fikcyjnej spółki, a w efekcie 55 osób otrzymało od PwC ofertę pracy lub praktyk. Statuetka za tę kampanię była przede wszystkim efektem innowacyjnego i ciekawego pomysłu oraz dobrze dobranych kanałów komunikacji.

Najlepsza wewnętrzna kampania employer branding

Wewnętrzna kampania employer branding zrobiła największe wrażenie na Jury w przypadku firm:

  • Dunning, Kruger & Associates
  • Santander Bank Polska
  • 10Clouds
  • Empik
  • FABRYKI MEBLI FORTE

W DNA firmy Dunning, Kruger & Associates wpisane są dobre relacje między ludźmi. Boże Narodzenie to dobry moment, aby pokazać, że pracownicy są ważni i wyjątkowi. Dlatego przed świętami każdy z nich znalazł pod choinką niezwykły prezenty – figurkę z klocków LEGO oddającą jego wygląd, charakter i pasje. Do każdej figurki dołączone było unikalne opakowanie oraz instrukcja, a wszystko wykonane własnoręcznie przez grupy robocze w tajemnicy przed resztą pracowników. Firma otrzymała statuetkę za niestandardowy pomysł i ciekawą inicjatywę zgodną z wartościami firmy, a także za personalizację i autentyczne celebrowanie obecności ludzi na pokładzie.

Najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne

Firmy nominowane w kategorii ‚ najlepsze ogłoszenie rekrutacyjne’ to:

  • FFW Communication
  • AmRest (Starbucks)
  • Chroma
  • DHL Express (Poland)
  • mBank

Agencja reklamowa FFW Communication w swoich ogłoszeniach skupiła się na doszlifowanej graficznie formie, nowoczesnych środkach przekazu i treściach oddających charakter firmy. Stąd kreatywne copy, nieszablonowe nazwy stanowisk, rzucające się w oczy grafiki i gify. Ogłoszenia zawierają też mikrotesty weryfikujące zdolności kandydatów. Efektem był spływ od 50 do 80 CV na każdą ofertę pracy. Ogłoszenia doceniono m.in. za jasne komunikowanie oczekiwań względem kandydatów, wykorzystanie persony pozytywnej i negatywnej w treści ogłoszenia
i za komunikację spójną z brandem.

Nagroda Jury

Jury przyznało nagrodę specjalną firmie Lidl. Pracodawca został doceniony za wielokanałowość, dobry dobór mediów i kreowanie trendów po swojemuDoceniono również autentyczność prowadzonych działań employer brandingowych, świetne efekty rekrutacyjne i wizerunkowe i promowanie jawności wynagrodzeń.

 

Więcej informacji o konkursie na stronie www.ebkreator.pl.

 

Komentarze

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.