Jak przeżyć zakaz wychodzenia z domu?

Aktywność fizyczna i psychiczna na home office.

Ci, którzy przyzwyczaili organizm do aktywności fizycznej mogą stan izolacji odczuwać szczególnie boleśnie. Na szczęście dzięki pomysłowości trenerów i możliwościom Internetu pojawiło się wiele opcji ćwiczenia bez wychodzenia z domu. On-linowe grupy jogi, pokazy treningów, a nawet zabawne filmiki, pokazujące, jak urządzić mini siłownię z tego, co mamy pod ręką – każdy wybierze coś dla siebie.  Endorfiny, które z pewnością zaczną krążyć w żyłach po dobrym, domowym treningu każdemu teraz bardzo się przydadzą, a dodatkowo wzmocnią naszą odporność.

Ćwiczenia to idealny sposób, aby się odstresować. Każdy z nas powinien wykonywać jakiegoś rodzaju aktywność, ponieważ ma to pozytywny wpływ nie tylko na kondycję fizyczną, ale również psychiczną. Zastanawiasz się jak ćwiczyć z domu? Skorzystaj z naszych porad:

Sieć siłowni Holmes Place proponuje treningi live, które są transmitowane codziennie (3-5 treningów). Grupa jest prywatna, ale każdy, kto poprosi o dołączenie, może brać udział w treningach.

Fit.pl doradza, jak podczas pandemii koronawirusa wprowadzić w życie wiele pożytecznych nawyków, które mogą zostać z nami na lata. Seriale i tak będziemy oglądać, a co możemy zrobić, żeby po epidemii żyć zdrowiej?

Jak przeżyć czas kwarantanny z pożytkiem dla ciała i ducha? Glov podpowiada, co zrobić, aby zachować aktywność fizyczną bez wychodzenia z domu.

Warto wiedzieć, jak wzmocnić swoją odporność. Zajrzyj do poradnika ze specjalnymi wskazówkami, które pomogą ci zwiększyć odporność i zachować zdrowie.

Jeśli nie jesteś fanem sportu, mamy coś dla leniwych:)

7 skutecznych sposobów na stres! Blog Progresywni.eu wyjaśnia, jak możesz się na chwilę wyłączyć i nie mieć przy tym wyrzutów sumienia, że umyka Ci coś ważnego albo, że zaniedbujesz swoje obowiązki.

Czas społecznej kwarantanny może być dobrym momentem na nadrabianie zaległości w lekturach. Dla użytkowników czytników wydawnictwa przygotowały specjalną akcję „Razem dla czytelników”, w ramach której mamy opcje ściągania darmowych ebooków. Również papierowe książki, zamówione z dostawą do domu są teraz w promocyjnych cenach.

Życie kulturalne przenosi się do Internetu. Wydawcy organizują spotkania z autorami w formie videokonferencji, placówki kulturalne i instytucje oferujące na co dzień zajęcia dla dzieci uruchamiają grupy Facebookowe, aby organizując konkursy i zajęcie on-line utrzymać kontakt z odbiorcami swoich usług. Nie lada gratką dla miłośników teatru jest wolny dostęp do cyfrowych zapisów spektakli, które dotąd można było oglądać wyłącznie na żywo. Muzycy zaczynają koncertować w swoich domach, udostępniając zapisy video występów.

Domowa kwarantanna sprzyja refleksji nad własnym życiem. Zastanawiamy się, jak zadbać o swoje zdrowie oraz bezpieczeństwo własne i bliskich. To również idealny czas na zmiany w dotychczasowych nawykach. Jak zachować wysoki poziom energii do życia, będąc w izolacji? Przede wszystkim skup się na sobie, na byciu szczęśliwym i dzieleniu się radością z innymi. Swoją postawą daj przykład innym.Pozytywne nastawienie to punkt wyjścia zarówno dla dobrego samopoczucia, jak i prawidłowej komunikacji i relacji z innymi. Nie chodzi o to, by dostrzegać same korzyści we wszystkim, ponieważ na gorsze momenty też powinniśmy być przygotowani i je w pełni akceptować. Co w takim razie może pomóc? Szczery uśmiech i przyjazna postawa to najprostszy sposób na optymizm, który przenosimy na innych. Warto również skoncentrować się na działaniu. Wyznaczenie celów i ich realizacja sprawiają, że nie mamy czasu na negatywne myśli.

Czas kwarantanny to doskonała okazja na lepsze poznanie siebie. Oczywiście tym zagadnieniem możemy zająć się też w każdym innym czasie. Najważniejsze to otworzyć się na taki moment w życiu, w którym świadomie chcemy zajrzeć w głąb siebie, na moment wycofać się ze świata i spotkać boskość w sobie. Dbaj o siebie. Jeśli nie zadbasz o swoje psychiczne i fizyczne potrzeby, na nic się zdadzą twoje próby kontaktu ze sobą. Pokaż sobie, że ci zależy, że potrafisz o siebie zadbać. Wypoczywaj, zamiast na siłę coś robić, wysypiaj się, odżywiaj zdrowo, ruszaj się, spędzaj czas z osobami, które są ci bliskie lub inspirują cię, rób rzeczy, które lubisz i koniecznie zajmij się jakąś aktywnością twórczą. W takich chwilach również możesz usłyszeć siebie.


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *